Hoe de nieuwe Master E-Tech 460 km autonomie haalt

In november 2023 presenteerde Renault zijn nieuwe Master gamma, dat uiteraard een elektrische E-Tech-versie bevat. Vandaag onthult de Franse fabrikant de belangrijkste verbeteringen waarmee hij een 27% lager brandstofverbruik kan claimen dan de huidige generatie en een actieradius tot 460 km in de WLTP-cyclus met het ‘grote’ 87 kWh-batterijpakket.

Ten eerste is de carrosserie van de nieuwe Master aerodynamischer dan die van zijn voorganger. Renault noemt dit het ‘Aerovan’-concept, waarvan de SCx (luchtpenetratiecoëfficiënt vermenigvuldigd met frontaal oppervlak) met meer dan 20% is verlaagd. Hij ziet er misschien massiever uit dan de vorige generatie, maar het silhouet en elk afzonderlijk onderdeel zijn tot in het kleinste detail uitgewerkt in de windtunnel.

Ten tweede heeft de elektromotor (300 Nm / 105 kW) een versnellingsbak met hoge overbrengingsverhouding, volgens Renault een van de grootste op de markt. De ingenieurs hebben ook hard gewerkt aan het thermisch beheer van de batterij om de levensduur te verlengen. Het terugwinningsvermogen van de remenergie is ook verhoogd tot 95 kW, terwijl de reactietijd van het rempedaal optimaal blijft.

De nieuwe Master E-Tech zal in de eerste helft van 2024 in de verkoop gaan.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo