Eurotunnel wordt 30

Dertig jaar geleden konden de eerste vrachtwagens gebruik maken van de Eurotunnel, die het Europese continent en Groot-Brittannië voor het eerst met elkaar verbond. Het resultaat van een historisch project dat in een recordtijd werd voltooid.

Het duurde slechts zeven jaar om de langste onderwatertunnel ter wereld te bouwen (50,45 km onder het Kanaal) en alles werd gefinancierd met privéfondsen. Sinds 6 mei 1994 heeft de Eurotunnel-groep slechts één keer gefaald in haar missie om Frankrijk met Engeland te verbinden (na de brand in 1996), maar ze heeft ook talrijke financiële tegenslagen gekend. Na verschillende herstructureringsgolven maakt Eurotunnel nu deel uit van de Getlink-groep, die onder andere het aandeel van het spoorvervoer over het Kanaal wil verdubbelen, dat momenteel goed is voor 25% van de waarde van de goederen die tussen het Europese vasteland en het Verenigd Koninkrijk worden vervoerd. Er wordt geïnvesteerd om het aantal treinen per dag te verhogen van 400 naar 1000.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo