Kuehne+Nagel blijft aan kop in Magic Quadrant van Gartner

Kuehne+Nagel mag zich leider noemen onder de logistieke dienstverleners volgens een jaarlijks rapport van Gartner. Het bedrijf behaalde opnieuw de hoogste onderscheiding omwille van haar ‘vermogen om uit te voeren’, al deelt het de eerste plaats met DHL dit jaar.

Zoals ieder jaar publiceert het Amerikaanse adviesbureau Gartner haar zogeheten Magic Quadrant, een rangschikking van bedrijven volgens bepaalde criteria. Het Magic Quadrant is niet bedoeld als een allesomvattende analyse van elke leverancier in een markt, maar eerder als een gerichte analyse. De criteria voor inclusie kunnen bestaan uit marktaandeel, aantal klanten, soorten producten/services, of andere bepalende kenmerken.

Duidelijk in de editie van 2024 voor Third-Party Logistics Worldwide is dat zowel Kuehne+Nagel als DHL de lijst aanvoeren. Ook DSV en DB Schenker maken vooruitgang en stoten door naar de kop van de rangschikking.

“De evaluatie van Gartner bevestigt onze standvastige toewijding en inventieve mindset waarmee onze teams wereldwijd de behoeften van onze klanten ondersteunen,” zegt Stefan Paul, CEO van Kuehne+Nagel. “Onze Roadmap 2026 onderstreept onze toewijding aan het leveren van een ongeëvenaarde klantervaring in de industrie.”

Visie en uitvoering

De grafiek van het Magic Quadrant is gebaseerd op twee assen:

  • Volledigheid van visie: Deze geeft de innovatie van de leverancier weer, of de leverancier de markt stuurt of volgt, en of de visie van de leverancier op hoe de markt zich zal ontwikkelen overeenkomt met het perspectief van Gartner.
  • Vermogen om uit te voeren: Dit vat factoren samen zoals de financiële levensvatbaarheid van de verkoper, het reactievermogen tegenover de markt, productontwikkeling, verkoopkanalen en klantenbestand.

 

lees ook

Aankomende Events

Sorry, no posts matched your criteria.

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo