Logistics Management (10/2013)

Goednieuwsshow

Inmiddels vijf jaar geleden stortte het faillissement van Lehman Brothers de wereldwijde economie in een ongeziene crisis. Wat ooit begon als een goedbedoeld katoenhandeltje in het verre Alabama, mondde uit in een financiële kater die de Europese consumptiemaatschappij nog steeds niet te boven is gekomen. Onvermijdelijk gevolg: een aanhoudende golf van herstructureringen, fusies en overnames in onze mailbox, om van de faillissementen nog maar te zwijgen. Zelfs de in België onaantastbaar gewaande vastgoedsector moest het ontgelden, al weten de kooplustige KMO’s er de meubelen nog enigszins te redden. Toch is het haast aandoenlijk hoe de overgebleven marketingjongens van iedere afvloeiing of overname alsnog een positief verhaal weten te maken, een goednieuwsshow waar je bijna spontaan van begint te glimlachen. Van vereende krachten over samen sterk tot en met 1+1=3. Ronduit schitterend. Nu zijn wij journalisten, althans het soort dat zich niet dagdagelijks onledig houdt met berichtgeving over de nieuwe poedel van Astrid Bryan of de glorieuze kroning van Koning Filip, van nature eerder sceptisch ingesteld. Té fel opgeblazen ballonnetjes doorprikken we meteen met ons zesde zintuig voor mooipraterij, een troef die we de voorbije vijf jaar helaas al veel te vaak hebben moeten uitspelen. Maar er is ook écht goed nieuws: het salon easyFairs Transport & Logistics in Antwerp Expo is in aantocht, en dient zich veelbelovend aan. Met meer dan 300 exposanten steekt onze sector een spreekwoordelijke vinger op naar de economische malaise, getuige deze vuistdikke saloncatalogus boordevol nieuwe spelers, innovatieve producten en gedurfde initiatieven. In de sector heerst een bijzonder positieve vibe rond de beurs, met onze exclusieve prijsuitreiking ‘Gazellen Transport & Logistics’ als ultieme exponent. En ons zesde zintuig, dat houdt zich trouwens opvallend gedeisd: een beter voorteken kunnen de organisatoren bij easyFairs zich nauwelijks dromen.

Recente publicaties

VAN Management 109 (januari 2021)

2021, een overgangsjaar Volgens de Europese Commissie moet tegen 2030 een groot deel van het verkeer in de steden koolstofvrij worden gemaakt. Fabrikanten hebben zeer precieze (en vrij moeilijke) targets om te halen, met bijbehorende boetes. Volgens hen wordt de elektrische bestelwagen ‘het onderwerp van het jaar 2021’. De elektrische aandrijving luidt de komst in […]

TRANSPORT Management 109 (januari 2021)

Een halfvolle of halflege fles: Aan u de keuze! Het begin van het jaar is traditioneel de gelegenheid om even achterom te kijken, maar ook om een kristallen bol boven te halen. Van deze regel wijken wij niet af. Ik zal u niets nieuws vertellen wanneer ik erop wijs dat de pandemie aanzienlijke negatieve gevolgen […]

TRUCK & BUSINESS 275 (december 2020)

Fail fast! Faal snel! Dat is de raad die ik geef als conclusie van ons debat over innovatie in transport, dat we uitzonden als ouverture van de Virtual TRANSPORTMEDIA Xperience op 1 december. Een evenement dat net als dit nummer van Truck & Business geheel in het teken stond van innovatie. Het wegtransport heeft immers […]

[advertisement plaats configureren in plugin zodat die hier kan opgeroepen worden]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo