transport media logo

TRANSPORT Management 96 (maart 2018)

Bentley is the limit!

1.500 beslissingsnemers, winnaars van de bovenste plank en het fraaiste wat het wegtransport te bieden heeft: we kunnen niet anders dan tevreden zijn over de 26ste editie van de “Transport & Logistics Awards”! Tijdens die fantastische en lange avond van 1 maart, hoorde ik niets dan positieve geluiden. Iedereen was zichtbaar opgetogen! Voor deze tweede editie onder het commando van het TRANSPORTMEDIA-team (*), hadden we nochtans enkele risico’s genomen. In eerste instantie was er de switch naar een nieuwe locatie. Van Tour & Taxis in Brussel, maakten we de verhuis naar de Nekkerhal in Mechelen. Het uitgangspunt was het vinden van een centrale locatie voor dit nationale event. We wilden bovendien af van de mobiliteitsproblemen in en rond Brussel. Onze nieuwe trekpleister beschikte dan nog eens over een parking, die naam waardig. Missie geslaagd! We gingen ook voor een compleet andere beleving met voor de gelegenheid twee gezellige podia, één voor de finalisten en een ander voor de winnaars. Ook hier slaagden we in ons opzet, want dit bijkomend ‘showbizz’-element stond garant voor een ware adrenalinekick! Deze editie was ook goed voor een première: de betrokkenheid van een luxemerk uit de auto-industrie, meer bepaald Bentley, overgoot deze avond met een extra glamoursausje… Hier en daar hebben we enkele wijzigingen doorgevoerd, maar we hebben vanzelfsprekend voortgebouwd op de elementen die dit event al meer dan 25 jaar zo uniek maken. Zo willen we de decision makers uit het wegtransport een efficiënt netwerkevent aanbieden, waarbij “klasse” en ontspannen sfeer hand in hand gaan. Voor de sector van transport en logistiek is dit ook een moment bij uitstek om de absolute uitblinkers van het voorbije jaar op de voorgrond te plaatsen (voor ons indrukwekkend palmares verwijzen we graag naar de volgende pagina’s). We maken van dit evenement ook handig gebruik om initiatieven te belonen die het imago van onze sector een boost willen geven. Denken we maar aan “Love2Truck”, een campagne die op zoek gaat naar de meest gepassioneerde vrachtwagenbestuurder. Of aan de initiatieven van de VSV (Vlaamse Stichting Verkeerskunde) die met het uitreiken van de “Truckveilig”-labels een bijdrage wil leveren tot nog meer verkeersveiligheid. Het zijn stuk voor stuk nobele initiatieven, die TRANSPORTMEDIA maar al te graag onder de spotlights plaatst. Om af te ronden: de Transport & Logistics Awards waren meer dan ooit “the big place to be”! Christophe Duckers, Redactiedirecteur. (*) In juni van 2016 nam TRANSPORTMEDIA de activiteiten van MMM Business Media over (organisator van de T&L Awards).

Recente publicaties

VAN Management 127 (december 2024 – januari 2025)

Stilstaan… Een nieuw jaar betekent stilstaan bij het afgelopen jaar. Jaarresultaten zijn er bij het ter perse gaan van dit magazine nog niet, maar eind november stond de teller voor de LCV-inschrijvingscijfers op -4,49%, met Renault, Ford Pro en Volkswagen op het podium. Philip Verschooren (VW CVI België) verheugt zich in dit magazine over de […]

TRANSPORT Management 127 (december 2024 – januari 2025)

Wordt 2025 beter dan 2024? We zijn nog niet meteen toe aan een nieuwe aflevering van de Ideale Wereld, maar de Belgische transporteurs laten hun schouders alvast niet hangen. De transporteurs die we ontmoeten, laten ons weten dat de transportvolumes langzaam maar zeker in stijgende lijn zitten. Dit is zelfs het geval voor de ‘commodities’, […]

Supply Chain Excellence in Wallonia 2024-2025

Wallonia at the heart of the Supply Chain Since the outbreak of the Covid-19 pandemic in early 2020, our supply chains have been put to the test by a series of mostly unexpected events. These events have highlighted the need for European companies to rethink their logistics plans and think outside the box. Concepts such […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.