De Witte-Vandecaveye is meestal actief op terreinen zoals algemene elektriciteitswerken, verlichtingsinstallaties en spoorwegtechnieken. De firma uit Wingene heeft recent vier bijzondere Volvo trucks gekocht. “Werken voor de spoorwegen vraagt een grote flexibiliteit”, beklemtoont Jan De Witte, die het bedrijf leidt met zijn broer Bert. “Het komt er immers op aan het normale spoorverkeer zo weinig mogelijk te hinderen en bijzonder snel te kunnen reageren als er zich ergens problemen voordoen. Die flexibiliteit is onze grote troef. Dat heeft ook als gevolg dat we meestal werken op ongewone uren, zoals ’s nachts en in de weekends.” Beide broers waren op zoek naar een speciaal transport trekker met een gegarandeerde statische koppelschoteldruk tot 40 ton. “Dat hebben we onder meer nodig om een speciale laadkraan op een oplegger te kunnen inzetten. De kraan komt daarbij op de sporen te staan en de trekker in een haakse hoek, doorgaans met de voorkant in de lager gelegen berm. Daarom is die koppelschoteldruk voor ons zo belangrijk.” Op Matexpo 2015 kwamen Jan en Bert in contact met Volvo Trucks. Zo kwam de eerste Volvo FH16 750 8×4 met Heavy Haulage uitrusting, goed voor 150 ton treingewicht, in de vloot. Recent werd er bij Automobilia Pittem een tweede bestelling geplaatst voor een nieuwe FH16 750 6×4 trekker met de nieuwe I-Shift met kruipversnellingen. Deze trekker kan treingewichten aan tot 120 ton en voor een FH 540 6×2 trekker voor 80 ton treingewicht. De vierde Volvo van het bedrijf is een FH 460 8×4 met tridemassenstel en werfvering. Bovendien kreeg deze truck een 25 ton Multilift containersysteem en een Hiab laadkraan van 38 t/m.