Fretlink, de marktplaats met een pluspunt

De wereld van de bevrachtingsbeurzen is al vrij dichtbevolkt en nu komt Fretlink, een bedrijf van Franse herkomst, zich daar in België nog aan toevoegen. Met een erg analytische benadering van de reële behoeften van de transportbedrijven.

In vergelijking met een klassieke vrachtbeurs gaat Fretlink op een erg gepersonaliseerde manier te werk: zijn vertegenwoordigers (die momenteel in België nog worden aangeworven) willen de activiteiten van de transporteurs, hun specialisaties en voorkeuren goed leren kennen. Op die manier kunnen ze hen de transportopdrachten voorstellen die hen het beste liggen. Naast die aanpak volgt de belofte om de Belgische transportbedrijven met grote Europese opdrachtgevers in contact te brengen.

Fretlink stelt zich in elk geval voor als een partner die een vertrouwensrelatie met de transporteurs wil opbouwen en als een actieve speler die hen zal helpen om hun rentabiliteit te verhogen. Maar daarvoor wil Fretlink wel eerst veel te weten komen… “Het is belangrijk dat we op de hoogte zijn van alle operationele veranderingen binnen een bedrijf: wanneer een lijn wordt geopend of gesloten, een capaciteitsverhoging of -verlaging, de aankoop van milieuvriendelijkere voertuigen, een chauffeur die op pensioen gaat, … Hoe beter we geïnformeerd zijn over die werkingsgegevens, hoe relevanter onze voorstellen zullen zijn”, vertelt Mike Grenier, die toeziet op de opening van het Belgische kantoor van Fretlink. Nu valt het nog af te wachten of de transporteurs bereid zullen zijn om al die informatie te delen…

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo