Jean Vincent: “Je zult meer moeten werken om minder te verdienen.”

Net als alle andere transporteurs heeft Vincent Logistics zijn transportvolumes zien dalen. Jean Vincent maakt de balans op van de situatie en de te nemen maatregelen, maar waarschuwt ook zijn co(ncu)llega’s: “We zullen meer moeten werken om minder te verdienen! »

Met een zeer gevarieerde portefeuille van activiteiten en klanten en een aanzienlijk eigen vermogen is Vincent Logistics misschien wel een van de bedrijven die het meest succesvol zal zijn in het omgaan met de economische crisis die zich ontvouwt, maar Jean Vincent blijft zeer realistisch: “Alles zal afhangen van de duur van de inperking. Elke extra week vergroot de moeilijkheidsgraad. Er zijn nog steeds veel klanten die door willen gaan, maar aan de ene kant zijn ze soms afhankelijk van één enkele leverancier die niet meer aan hen kan leveren, wat hun toeleveringsketen volledig verstoort, en aan de andere kant wordt het steeds moeilijker om een ontvanger te vinden aan wie we kunnen leveren. Natuurlijk hebben we klanten met wie de volumes toenemen, maar dit compenseert helemaal niet het verlies van volumes in het algemeen”, legt Jean Vincent uit.

Vincent Logistics heeft daarom een deel van zijn administratieve en operationele medewerkers ingezet op werktijdverkorting, terwijl het telewerken binnen 24 uur werd georganiseerd. Jean Vincent is blij te zien dat zijn chauffeurs zeer gemobiliseerd blijfven : “Wij zijn een familiale KMO waar we zeer dicht bij de chauffeurs staan en waar het bedrijf kan rekenen op een zeer sterke steun van het personeel. »

In deze omstandigheden is Jean Vincent van mening dat men niet zomaar iets moet doen: “Men moet geen transportopdracht aanvaarden als men geen retourvracht heeft. Soms is het beter om een opdracht te weigeren in plaats van een operationeel verlies te lijden.” Dat is voor de korte termijn. Op lange termijn denkt Jean Vincent dat de crisis maanden of zelfs jaren zal doorwerken: “Er is opnieuw een risico op overcapaciteit op de transportmarkt, maar ik denk vooral dat iedereen meer zal moeten werken en minder zal moeten verdienen. We zullen meer beschikbaar moeten zijn voor onze bedrijven, flexibeler en creatiever, en dit geldt zowel voor het personeel als voor het management. »

lees ook

Aankomende Events

Ontvangt u onze wekelijkse newsletter nog niet? Schrijf u dan nu in!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo