Amazons Belgische webplatform gelanceerd

De Belgische versie van webwinkel Amazon is sinds vandaag online. Belgische klanten kunnen nu ook lid worden van het premiumprogramma Amazon Prime. Om de Belgische activiteiten te ondersteunen opende Amazon recent ook een distributiecentrum in Antwerpen. 

Vandaag opent Amazon zijn virtuele deuren op  het opvallende webdomein Amazon.com.be. De meer voor de hand liggende domeinnaam ‘amazon.be’ is in handen van verzekeraar Baloise. Belgische consumenten gebruikten het e-commerceplatform al met enige regelmaat via de Franse en Nederlandse landingspagina’s van Amazon. Nu heeft de Belgische consument dus toegang tot zijn eigen, ‘Belgische’ startpagina. Dat vertaalt zich specifiek in de lancering van een lokale versie van het Prime-lidmaatschap, dat recht geeft op gratis leveringen en toegang tot verschillende Amazon-contentplatformen. In het kader van zijn engagement om lokale klanten in contact te brengen met lokale bedrijven, heeft Amazon.com.be de winkel ‘Brands of Belgium’ gelanceerd, een online vitrine voor een honderdtal nieuwe, opkomende en gevestigde lokale merken.

Amazon opende eind september zijn eerste distributiecentrum in België, op de logistieke site Blue Gate in Antwerpen. De lokale verankering moet Amazons positie in het Belgische e-commercelandschap verstevigen. In Franstalig België is het platform stevig ingeburgerd, in Vlaanderen heeft het concurrentie te duchten van Bol.com en PostNL. Voor de logistiek wil Amazon beroep doen op lokale partners. Bij de lancering van zijn Belgische plannen stelde Amazon liefst 200 jobs in het vooruitzicht bij bezorgbedrijven.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo