Parts Express: “Meer dan 200 chauffeurs zijn dag en nacht op weg”

De chauffeurs van Parts Express zorgen ervoor dat het wisselstuk dat uw garagist nodig heeft om uw auto te herstellen tijdig bij hem is. “Daarvoor hebben we chauffeurs die correct, compleet en schadevrij leveren”, zegt Sven Lambrechts, General Manager Parts Express België. “Het is dan ook niet meer dan normaal dat we hen in de bloemen zetten en dat nog eens extra doen tijdens de Dag van de Vrachtwagenchauffeur.”

Parts Express is een Nederlands bedrijf gespecialiseerd in de distributie voor de automotive sector. In België heeft Parts Express zijn zetel en crossdock magazijn in Machelen van waaruit de goederen naar de bestemming gaan. “Wij doen dag- en nachtdistributie en Same Day Express voor onze klanten”, zegt Sven. “We halen de goederen op bij de klant, brengen ze naar ons magazijn van waar ze dan vertrekken naar de eindbestemming. Het gaat vooral om auto-onderdelen en banden.”

De klanten zijn onder meer de invoerders van auto’s maar ook bandenfabrikanten en groothandels. “Als een dealer onderdelen of banden bestelt, zorgen wij ervoor dat die tijdig worden geleverd”, zegt Sven. “Iedere dag en nacht zijn er wel meer dan 200 chauffeurs voor ons op weg om de zendingen bij de dealers te brengen en dit vanuit verschillende locaties in België.”

Schadevrij

Parts Express doet hiervoor een beroep op vaste onderaannemers. “Wij werken inderdaad met onderaannemers, zij zijn één voor één het verlengstuk van ons bedrijf”, zegt Sven. “We verwachten van die chauffeurs dat ze de goederen tijdig, correct, compleet en schadevrij afleveren. Zij zijn de laatste maar belangrijke schakel in ons proces en zijn degenen die in contact komen met de klanten. Ze zijn het visitekaartje van Parts Express.”

“Wij werken voornamelijk voor premium klanten die uiteraard rekenen op een goede en snelle service”, zegt Sven. “In nachtdistributie moeten wij de wisselstukken die vandaag besteld worden, morgenochtend al voor 8 uur in de garage afleveren. Onze chauffeurs moeten betrouwbaar zijn, want ’s nachts wordt er geleverd zonder dat de klant aanwezig is. We kunnen het ons ook niet permitteren om niet in regel te zijn, chauffeurs moeten dan ook de correcte procedures volgen.”

Barista

De meeste transporten gebeuren met een bakwagen waarbij de chauffeur 25 tot 30 adressen per dag doet. “Het in- en uitladen is fysiek intensief werk”, zegt Sven. “Vandaar dat wij onze chauffeurs zo goed mogelijk bijstaan. We waren er dan ook al bij tijdens de eerste en de tweede Dag van de Vrachtwagenchauffeur. Vorige keer kregen de chauffeurs hier een cadeaubon.”

“Dit jaar geven we een pakket met een sjaal, een muts en handschoenen met ons logo. Op donderdag 14 december komt er hier ook een barista om de chauffeurs eens extra in de watten te leggen. Maar ook tijdens het jaar zoals met Pasen of Sinterklaas zorgen we al eens voor attenties voor ons personeel en voor de chauffeurs.”

Doe ook mee aan de Dag van de Vrachtwagenchauffeur op 14 december 2023. Registreer je initiatief GRATIS op www.dvc2023.be.

lees ook

Aankomende Events

Sorry, no posts matched your criteria.

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo