In tegenstelling tot de editie van 2022 zal Volvo Trucks op de IAA Transportation niet alleen zero-emissie trucks tentoonstellen op zijn stand. In plaats daarvan worden alle toekomstige aandrijftechnologieën getoond, evenals een nieuw achteruitkijkcamerasysteem.
De nadruk zal vooral liggen op het zware segment, met uitzondering van een Volvo FE Electric 4×2 met containerhefsysteem. Voor fans van knappe trucks is de FH16 Aero 4×2 met XXL-cabine de sterattractie met het nieuwe CMS (Camera Monitor System) achteruitkijkcamerasysteem. Hij zal echter de schijnwerpers moeten delen met een Amerikaanse VNL die net een facelift heeft gekregen.
Er zullen natuurlijk verschillende elektrische trucks op de stand te zien zijn, maar Volvo Trucks zal ook een aantal technologieën demonstreren die gebruikt zullen worden in de toekomstige zero-emissie trucks:
- brandstofcelaandrijving, die zal worden gedemonstreerd op een ontwikkelingsprototype
- een elektrische as, ontworpen voor zowel batterij-elektrische als brandstofcelelektrische trucks, voor een groter elektrisch bereik
- en mogelijk een prototype van een waterstofverbrandingsmotor, aangezien Volvo Trucks zich aan het eind van dit decennium op beide waterstoftechnologieën zal richten.