IAA: Ford Pro bevestigt met ambitieuze aanpak [Advertorial]

De leider op de Europese markt van de lichte bedrijfsvoertuigen pakt in Hannover uit met een volgende golf van geëlektrificeerde producten, waaronder de Ranger PHEV, E-Transit Courier en nieuwe varianten van de Transit Custom. En Ford Pro verbreedt ook zijn portfolio van geconnecteerde diensten voor een efficiënt wagenparkbeheer.

De IAA in Hannover is dé belangrijkste beurs in Europa voor alles rond bedrijfsvoertuigen. En dus kon Ford Pro als Europese marktleider bij de lichte bedrijfsvoertuigen niet ontbreken. Met nieuwe producten uiteraard, maar het merk maakt ook het verschil voor klanten dankzij ingebouwde telematica-oplossingen. Die worden nu verder uitgebreid met onder andere een nieuwe ‘Logbook’-functie om een onderscheid te maken tussen werk- en privéverplaatsingen. Een praktische oplossing voor een eenvoudigere kostenverdeling, oplaadbeheer en het juist inzetten van de vloot.

De nieuwe functie komt bovenop de technologieën die ervoor moeten zorgen dat bestelwagens te allen tijde maximaal blijven rijden. Denk onder andere aan technische waarschuwingen via Ford Pro Telematics en de FordPass smartphone app, dankzij de constante gecentraliseerde opvolging via het geconnecteerde FORDLiive uptime-systeem.

Ranger PHEV: 279 pk, 690 Nm koppel en 45 km volledig elektrisch

Maar op een salon als de IAA draait het natuurlijk ook om de voertuigen. En op dat vlak viel er heel wat nieuws te rapen bij Ford Pro, zoals de voorstelling van de productieversie van de Ranger met plug-in hybride aandrijflijn. Deze nieuwe uitvoering wordt vanaf begin 2025 geleverd als uitbreiding op het dieselaanbod van de ‘Pick-up of the Year’. Ook bij pick-ups is er immers vraag naar elektrificatie in het veranderende landschap van uitstootbeperkingen en fiscale regels.

De Ranger PHEV behoudt het laadvermogen van een ton en sleepvermogen tot 3,5 ton dat ook de dieselversies bieden. Dat doet hij dankzij een vermogen van 279 pk en een koppel van maar liefst 690 Nm, goed voor een puur elektrisch rijbereik van 45 kilometer zonder geluid en zonder lokale uitstoot. Onder de motorkap zit een 2.3 liter EcoBoost benzine, gekoppeld aan een 10-traps automaat en een 75 kW sterke elektromotor die gevoed wordt door een 11.8 kW batterij die geïntegreerd is in het frame. Afhankelijk van de omstandigheden wordt verwacht dat de verbruiksbesparing dat van de strafste diesel zal benaderen. De ophanging werd herwerkt om de werklust en het comfort op niveau te houden.

Uitgebreid geëlektrificeerd Transit-gamma

Daarnaast beleefde de E-Transit Courier, met een 100% elektrisch rijbereik van 300 km, een laadvermogen van 700 kg en een 100 kW DC-lader zijn productiedebuut in Hannover. De Transit Custom PHEV (118 km EV-rijbereik en 40 kW DC-lader) en e-Transit Custom (tot 327 km rijbereik en 125 kW DC-lader) vervolledigen het gamma van de nieuwe Transit Custom op de stand van Ford Pro met gedeeltelijk en volledig geëlektrificeerde aandrijflijnen, om ook hier te zorgen voor een ruime keuze, naast de dieselversies. Daarbovenop krijgt ook de nieuwe PHEV-uitvoering van de Transit Connect een plek op de stand, met een 100% elektrisch rijbereik tot 118 km en een benzinemotor voor langere afstanden. Last but not least: Ford toonde de ‘extended range’-versie van de E-Transit 2T, met een rijbereik van 402 km dankzij een 89 kW batterijpakket. Keuze te over!

Lees alles over Ford Motor Company (Belgium) N.V.

Ford Motor Company (Belgium) N.V.

video

lees ook

Aankomende Events

Sorry, no posts matched your criteria.

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo