LOGISTICS Management 32 (11/2014)

E-commerce: de Belgen loggen in

Volgende maand, op 1 en 2 december om precies te zijn, vormt Kortrijk Xpo het decor voor de allereerste vakbeurs ‘E-commerce’. Het nieuwe initiatief, dat mede gedragen wordt door Unizo, geeft aan dat de Belgische retailers steeds meer heil beginnen te zien in multichannel retailing. De online shoppende Belg spendeert inmiddels jaarlijks zo’n 2.000 euro’s op het wereldwijde web, zo blijkt uit onderzoek van de Belgische handelsfederatie Comeos. En nu ook de 60-plussers de weg naar de webwinkel gevonden hebben (55 procent, 13 procent meer dan vorig jaar), zal de koek er ook alleen maar groter op worden. Belangrijk detail: de helft van alle online consumenten geeft aan dat ze liefst bij een Belgische e-tailer gaan shoppen. De groeiende interesse in e-commerce en alles wat ermee te maken heeft (zoals logistiek, uiteraard), komt dan ook niets te vroeg. Wat de komst van het nieuwe beursplatform ook aantoont, is dat we onze achterstand op onze buurlanden aan het inlopen zijn. Wie ooit al eens over de koppen heeft gelopen op de Webwinkel Vakdagen in Utrecht, weet waarover we spreken: een salon over e-commerce trekt daar zowat even veel volk als een IKEA op een druilerige zondagnamiddag. Geïnspireerd door het succes van die Webwinkel Vakdagen presenteren Kortrijk Xpo en Unizo een gelijkaardig concept, waarbij allerhande dienstverleners zich aan de Belgische markt komen voorstellen: ontwikkelaars van webshops en betalingssystemen, e-marketeers, maar ook een belangrijke schare logistieke dienstverleners die willen bewijzen dat ze de kunst van de e-fulfillment inmiddels helemaal verstaan. Kortom: hoog tijd om nog eens van achter dat computerscherm te komen. Kristof Winckelmans, Hoofdredacteur.

Recente publicaties

Truck & Business 273 (juni 2020)

Wie zal het zich morgen nog herinneren? Niet te voorzien, brutaal, nooit eerder gezien, snel verspreidend, genadeloos… woorden schieten ons te kort om precies te omschrijven wat er door ons heen ging in maart toen de zwaarste gezondheidscrisis van onze moderne geschiedenis uitbrak. Wie zou er ooit gedacht hebben dat de Westerse maatschappij er mee […]

VAN Management 106 (juni 2020)

Niets houdt de lichte bedrijfswagen tegen! Dit nummer van VAN Management werd geschreven tijdens de quarantaineperiode. Een hele opdracht! Het nummer verschijnt wellicht dan ook enkele dagen later dan we zouden willen, maar het verschijnt in ieder geval. Dat lijkt een beetje op meer dingen die zich afspeelden sinds half maart: we werken op een […]

TRANSPORT Management 106 (juni 2020)

Er is meer in het leven dan enkel Corona. Alhoewel… Naar goede gewoonte voel ik mij geroepen om mijn gedachten te delen met u over de sectorevoluties van de voorbije weken en maanden. Aarzel vooral niet om te reageren en uiting te geven aan uw bevindingen, bedenkingen, opmerkingen… Ah, had ik maar een kristallen bol… […]

[advertisement plaats configureren in plugin zodat die hier kan opgeroepen worden]

Aankomende Events

Ontvangt u onze wekelijkse newsletter nog niet? Schrijf u dan nu in!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo