LOGISTICS Management 32 (11/2014)

E-commerce: de Belgen loggen in

Volgende maand, op 1 en 2 december om precies te zijn, vormt Kortrijk Xpo het decor voor de allereerste vakbeurs ‘E-commerce’. Het nieuwe initiatief, dat mede gedragen wordt door Unizo, geeft aan dat de Belgische retailers steeds meer heil beginnen te zien in multichannel retailing. De online shoppende Belg spendeert inmiddels jaarlijks zo’n 2.000 euro’s op het wereldwijde web, zo blijkt uit onderzoek van de Belgische handelsfederatie Comeos. En nu ook de 60-plussers de weg naar de webwinkel gevonden hebben (55 procent, 13 procent meer dan vorig jaar), zal de koek er ook alleen maar groter op worden. Belangrijk detail: de helft van alle online consumenten geeft aan dat ze liefst bij een Belgische e-tailer gaan shoppen. De groeiende interesse in e-commerce en alles wat ermee te maken heeft (zoals logistiek, uiteraard), komt dan ook niets te vroeg. Wat de komst van het nieuwe beursplatform ook aantoont, is dat we onze achterstand op onze buurlanden aan het inlopen zijn. Wie ooit al eens over de koppen heeft gelopen op de Webwinkel Vakdagen in Utrecht, weet waarover we spreken: een salon over e-commerce trekt daar zowat even veel volk als een IKEA op een druilerige zondagnamiddag. Geïnspireerd door het succes van die Webwinkel Vakdagen presenteren Kortrijk Xpo en Unizo een gelijkaardig concept, waarbij allerhande dienstverleners zich aan de Belgische markt komen voorstellen: ontwikkelaars van webshops en betalingssystemen, e-marketeers, maar ook een belangrijke schare logistieke dienstverleners die willen bewijzen dat ze de kunst van de e-fulfillment inmiddels helemaal verstaan. Kortom: hoog tijd om nog eens van achter dat computerscherm te komen. Kristof Winckelmans, Hoofdredacteur.

Recente publicaties

VAN Management 108 (november 2020)

Veerkracht In ieder geval tot begin november waren de lichte bedrijfsvoertuigen de enige om wat kleur te brengen in een door het virus flink gedeprimeerde markt van nieuwe voertuigen. We moeten hopen dat we daar een teken van vertrouwen kunnen in zien van de ondernemers, de kmo’s en de grote vloten in een duurzame herneming […]

TRANSPORT Management 108 (november 2020)

blank

De Luxemburgers investeren in België! Naar goede gewoonte voel ik mij geroepen om mijn gedachten te delen met u over de sectorevoluties van de voorbije weken en maanden. Aarzel vooral niet om te reageren en uiting te geven aan uw bevindingen, bedenkingen, opmerkingen… Slecht geparkeerde helden van de weg. Het Mobility Package, dat onlangs door […]

TRUCK & BUSINESS 274 (oktober – november 2020)

blank

Alles heruitvinden Tijdens de eerste weken van de gezondheidscrisis hoorden we veel praten over de ‘wereld erna’. Terwijl de tweede golf in alle heftigheid toeslaat, kunnen we niet langer beweren dat de ‘wereld erna’ zeer verschillend zal zijn van de ‘wereld ervoor’ (vooral als Trump wordt herkozen). In het wegtransport is de ‘wereld erna’ er […]

[advertisement plaats configureren in plugin zodat die hier kan opgeroepen worden]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo