TRANSPORT Management 116 (juni 2022)

Wegvervoer twee dagen lang boven!

Eindelijk is het zover! De eerste editie van Passion4Trucks, die oorspronkelijk gepland was voor juni 2020, midden in de eerste fase van de pandemie, werd uiteraard uitgesteld. Of beter gezegd, voor de edities 2020 en 2021 werd het event omgetoverd tot een groot televisie-evenement rond de mooiste vrachtwagens van de verschillende truckmerken. Dit jaar vindt het grote feest van het Belgische wegvervoer wel degelijk plaats, op 24 en 25 juni, op de site van Brussels Kart Expo.

Wat zijn de doelstellingen van Transportmedia en Matexpo, de medeorganisatoren? Ze zijn even eenvoudig als ambitieus: de passie van vrachtwagenchauffeurs voor hun beroep onderstrepen, de vernieuwende aspecten van het wegvervoer belichten en het grote publiek in contact brengen met vrachtwagens. Om dit te bereiken is het programma opgesplitst in twee zeer verschillende dagen, zowel wat het publiek als de activiteiten betreft.

Vrijdag 24 juni, Business Day. Zoals de naam al aangeeft, staat deze dag in het teken van de decision makers op vervoersgebied, die de gelegenheid zullen hebben om vier rondetafelgesprekken bij te wonen. Drie zullen gewijd zijn aan alternatieve aandrijvingsvormen (elektriciteit door Shell, gas door gas.be, waterstof door Air Products). Tijdens deze gesprekken zullen de winnaars van de Transport & Logistics Awards hun ervaringen op dit gebied delen. Het vierde onderdeel, dat de dag afsluit, heeft betrekking op het mobiliteitspakket en vindt plaats onder auspiciën van Febetra. In de voormiddag zal Passion4Trucks ook een gerenommeerde keynote speaker verwelkomen in de persoon van Patrick Collignon. De voormalige Senior Vice-President Americas van Volvo Trucks onthult een nieuw industrieel project in België dat de overgang van het wegvervoer naar «zero emissie» zal versnellen.

Zaterdag 25 juni, Drivers’ Day. Een dag voor chauffeurs, chauffeursmanagers en hun gezinnen. Een dag waar de prioriteit ligt op emotie, plezier en… passie. Ontdek de 10 mooiste vrachtwagens van België per merk, de meest gepassioneerde chauffeur, de meest “safety friendly” chauffeurs, speciale voertuigen, oldtimers, de laatste nieuwigheden van zeven vrachtwagenmerken, een vaardigheidsparcours, simulators (rijden, maar ook racen). Er zal ook muziek zijn van Marijn Devalck alias Balthasar Boma en een coverband, animatie voor kinderen en een Job Day om de dag te openen. Kortom, een boordevol programma! Kom en doe mee (gratis inschrijving op www.transportmedia.be) tijdens deze dagen waar het wegtransport koning zal zijn!

Christophe Duckers
Directeur van de redactie

Recente publicaties

TRUCK & BUSINESS 282 (september 2022)

Een plan voor het einde van dit jaar Op 24 en 25 juni haalde Transportmedia alles uit de kast tijdens ons fonkelnieuwe Passion4Trucks-evenement. Twee totaal verschillende dagen, maar toch één gemene deler: de passie voor de vrachtwagen en voor het beroep van chauffeur. Je had het gezicht moeten zien van de winnaars van de Mooiste […]

LINK2LOGISTICS Management 63 (september 2022)

Mensen en automatisering Hoewel de economische machine door de stijgende prijzen en de toenemende onzekerheid begint te sputteren, blijft het tekort aan arbeidskrachten nijpend. Dat noopt bedrijven tot innovatieve oplossingen om nieuwe en flexibele krachten aan te trekken. Zo ontvouwt Nike’s European Logistics Campus creatieve initiatieven, zoals u in het interview met general manager Kurt […]

TRANSPORT & VAN Management special Bouw (Augustus 2022)

Technicus, een uitstervend ras  De bouwsector kreunt onder een tekort aan werkkrachten. Vooral technici zijn een steeds zeldzaam wordend goed geworden. Dit nijpend tekort laat zich in alle geledingen voelen, met name in de bouw, in de logistiek of in de grondwerken. Het is nochtans een beroep met tal van voordelen. Zo kom je onder […]

Aankomende Events

Sorry, no posts matched your criteria.

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo