TRANSPORT Management 99 (november 2018)

TL Hub komt de gelederen van TRANSPORTMEDIA vervoegen

De TRANSPORTMEDIA-familie, waar al heel wat magazines, websites, tv-uitzendingen, evenementen en digitale dragers deel van uitmaken, mag een nieuw familielid verwelkomen: TL Hub, het eerste recruteringsplatform dat gespecialiseerd is in transport en logistiek, komt onze portfolio aanvullen. Met die opname in een mediagroep zal TL Hub de ontwikkeling van zijn diensten en menselijk potentieel kunnen verstevigen, en tegelijk zal zijn zichtbaarheid op de markt van “het transport en de logistiek” een boost krijgen. Voor TRANSPORTMEDIA is het dan weer een manier om zich nog meer te profileren als een toppartner voor bedrijven uit de sector die, meer dan ooit, met een enorm tekort aan bekwame werknemers kampt. TL Hub werd in 2014 door Frédéric De Cooman opgericht en concentreerde zich aanvankelijk op werknemersprofielen. De voorbije vier jaar is het intuïtieve en efficiënte platform uitgegroeid tot een heuse referentie voor wie in de transport-, logistieke en “supplychain”-sector mensen wil aanwerven. De cijfers spreken voor zich: de voorbije twaalf maanden hebben ruim 250.000 unieke bezoekers de website gebruikt, wat voor meer dan 1,2 miljoen bezochte pagina’s heeft gezorgd. Dagelijks voegen zich nieuwe jobaanbiedingen bij de honderden reeds beschikbare zoekertjes, terwijl honderden nieuwe cv’s aan de gekwalificeerde database voor werkgevers worden toegevoegd. Maar TL Hub betekent ook Work in Logistics, een platform dat in het teken staat van chauffeurs, heftruckchauffeurs, magazijnbedienden en bagagemedewerkers. Voor Frédéric De Cooman begint een nieuw, belangrijk hoofdstuk: “Het doet me plezier te zien hoe de energie om het bedrijf uit te bouwen, het TL Hub mogelijk heeft gemaakt om een referentie voor de sector te worden. Er wachten TL Hub mooie dagen en ik heb er vertrouwen in dat TL Hub bij de TRANSPORTMEDIA-familie in goede handen is.” Uiteraard deel ik dit optimisme, zeker omdat er heel wat diepgaande synergiën tussen TRANSPORTMEDIA en TL Hub bestaan. We gaan de ontwikkeling van het TL Hub-platform zowel on- als offline verderzetten en ook de digitale expertise die door TL Hub is ontwikkeld, is voor ons een hele verrijking. Verder gaan we de aanwezigheid van TL Hub op de markt vergroten, en dit via de organisatie van Job Days waar werkgevers het hele jaar door met hun toekomstige werknemers/arbeiders in contact kunnen komen. Christophe Duckers Managing Director. NB: de commerciële structuur van TL Hub blijft onveranderd en wordt verder gesuperviseerd door Dries D’Huys (Project Manager van TL Hub, 0478/46.03.10)

Recente publicaties

TRUCK & BUSINESS 272 (maart 2020)

Eén en al passie Op het moment dat Peter Brock van sponsor Mercedes-Benz Trucks de omslag opende met daarin de naam van de nieuwe Transporteur van het Jaar, was de spanning te snijden op het podium. Toen de naam Snel werd afgekondigd, was iedereen die zich in de buurt van tafel 133 bevond, getuige van […]

LINK2LOGISTICS Management 53 (maart 2020)

Bewustwording Ik weet niet of jullie het ook voelen, maar de logistieke sector slaat een nieuwe weg in. Veel bedrijven gaan over van ‘green washing’ naar ‘green acting’. Het bijzondere is dat dit bewustzijn groeit nu zich een vertraging van de economie begint af te tekenen. Dit is een teken dat de klimaatinspanningen reëel zijn. […]

VAN Management 105 (maart 2020)

Overaanbod aan studies werkt contraproductief In tijden waarin het moeilijk kiezen is tussen de verschillende technologische opties, waant iedereen zich expert. Sommigen voegen er bovendien een flinke dosis slechte wil aan toe. Het volstaat om enkele fora over Tesla te bekijken… “Een degelijke vergelijkende studie zou toch een uitweg kunnen bieden”, hoor ik u zeggen. […]

[advertisement plaats configureren in plugin zodat die hier kan opgeroepen worden]

Aankomende Events

Ontvangt u onze wekelijkse newsletter nog niet? Schrijf u dan nu in!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo