TRANSPORT Management 99 (november 2018)

TL Hub komt de gelederen van TRANSPORTMEDIA vervoegen

De TRANSPORTMEDIA-familie, waar al heel wat magazines, websites, tv-uitzendingen, evenementen en digitale dragers deel van uitmaken, mag een nieuw familielid verwelkomen: TL Hub, het eerste recruteringsplatform dat gespecialiseerd is in transport en logistiek, komt onze portfolio aanvullen. Met die opname in een mediagroep zal TL Hub de ontwikkeling van zijn diensten en menselijk potentieel kunnen verstevigen, en tegelijk zal zijn zichtbaarheid op de markt van “het transport en de logistiek” een boost krijgen. Voor TRANSPORTMEDIA is het dan weer een manier om zich nog meer te profileren als een toppartner voor bedrijven uit de sector die, meer dan ooit, met een enorm tekort aan bekwame werknemers kampt. TL Hub werd in 2014 door Frédéric De Cooman opgericht en concentreerde zich aanvankelijk op werknemersprofielen. De voorbije vier jaar is het intuïtieve en efficiënte platform uitgegroeid tot een heuse referentie voor wie in de transport-, logistieke en “supplychain”-sector mensen wil aanwerven. De cijfers spreken voor zich: de voorbije twaalf maanden hebben ruim 250.000 unieke bezoekers de website gebruikt, wat voor meer dan 1,2 miljoen bezochte pagina’s heeft gezorgd. Dagelijks voegen zich nieuwe jobaanbiedingen bij de honderden reeds beschikbare zoekertjes, terwijl honderden nieuwe cv’s aan de gekwalificeerde database voor werkgevers worden toegevoegd. Maar TL Hub betekent ook Work in Logistics, een platform dat in het teken staat van chauffeurs, heftruckchauffeurs, magazijnbedienden en bagagemedewerkers. Voor Frédéric De Cooman begint een nieuw, belangrijk hoofdstuk: “Het doet me plezier te zien hoe de energie om het bedrijf uit te bouwen, het TL Hub mogelijk heeft gemaakt om een referentie voor de sector te worden. Er wachten TL Hub mooie dagen en ik heb er vertrouwen in dat TL Hub bij de TRANSPORTMEDIA-familie in goede handen is.” Uiteraard deel ik dit optimisme, zeker omdat er heel wat diepgaande synergiën tussen TRANSPORTMEDIA en TL Hub bestaan. We gaan de ontwikkeling van het TL Hub-platform zowel on- als offline verderzetten en ook de digitale expertise die door TL Hub is ontwikkeld, is voor ons een hele verrijking. Verder gaan we de aanwezigheid van TL Hub op de markt vergroten, en dit via de organisatie van Job Days waar werkgevers het hele jaar door met hun toekomstige werknemers/arbeiders in contact kunnen komen. Christophe Duckers Managing Director. NB: de commerciële structuur van TL Hub blijft onveranderd en wordt verder gesuperviseerd door Dries D’Huys (Project Manager van TL Hub, 0478/46.03.10)

Recente publicaties

VAN Management 119 (maart – april 2023)

Een frisse start Toegegeven, 2022 was niet het meest spetterende jaar voor de wereld van de lichte bedrijfsvoertuigen, met inschrijvingscijfers die nog steeds te lijden hebben onder de ingewikkelde situatie met vertraagde leveringen. Maar de eerste inschrijvingscijfers voor dit jaar zijn alvast bemoedigend! Ook op andere vlakken konden we het juk van de afgelopen jaren […]

TRANSPORT Management 119 (maart – april 2023)

Wie (lang) kan wachten, wordt rijkelijk beloond Verbrandingsmotoren: gedaan in 2035 voor LBV, beetje uitstel voor vrachtwagens. Vanaf 2035 mogen de autofabrikanten geen lichte bedrijfsvoertuigen met verbrandingsmotor meer verkopen, zowel op benzine, diesel en zelfs hybride. Voor de vrachtwagensector kwam er een beetje respijt: zij zouden tot 2040 van een moratorium genieten waarbij ze hun […]

Link2LOGISTICS Management 65 (maart 2023)

Te weinig ‘Sense of urgency’ Na enkele turbulente jaren lijken de supply chains een vorm van normaliteit teruggevonden te hebben. Volgens mij is het maar een indruk. We gaan nog turbulente jaren tegemoet. Tot mijn verbazing is er nog geen ‘sense of urgency’ in de sector. De afgelopen drie jaren werden de toeleveringsketens wereldwijd en […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo