TRANSPORT Management 99 (november 2018)

TL Hub komt de gelederen van TRANSPORTMEDIA vervoegen

De TRANSPORTMEDIA-familie, waar al heel wat magazines, websites, tv-uitzendingen, evenementen en digitale dragers deel van uitmaken, mag een nieuw familielid verwelkomen: TL Hub, het eerste recruteringsplatform dat gespecialiseerd is in transport en logistiek, komt onze portfolio aanvullen. Met die opname in een mediagroep zal TL Hub de ontwikkeling van zijn diensten en menselijk potentieel kunnen verstevigen, en tegelijk zal zijn zichtbaarheid op de markt van “het transport en de logistiek” een boost krijgen. Voor TRANSPORTMEDIA is het dan weer een manier om zich nog meer te profileren als een toppartner voor bedrijven uit de sector die, meer dan ooit, met een enorm tekort aan bekwame werknemers kampt. TL Hub werd in 2014 door Frédéric De Cooman opgericht en concentreerde zich aanvankelijk op werknemersprofielen. De voorbije vier jaar is het intuïtieve en efficiënte platform uitgegroeid tot een heuse referentie voor wie in de transport-, logistieke en “supplychain”-sector mensen wil aanwerven. De cijfers spreken voor zich: de voorbije twaalf maanden hebben ruim 250.000 unieke bezoekers de website gebruikt, wat voor meer dan 1,2 miljoen bezochte pagina’s heeft gezorgd. Dagelijks voegen zich nieuwe jobaanbiedingen bij de honderden reeds beschikbare zoekertjes, terwijl honderden nieuwe cv’s aan de gekwalificeerde database voor werkgevers worden toegevoegd. Maar TL Hub betekent ook Work in Logistics, een platform dat in het teken staat van chauffeurs, heftruckchauffeurs, magazijnbedienden en bagagemedewerkers. Voor Frédéric De Cooman begint een nieuw, belangrijk hoofdstuk: “Het doet me plezier te zien hoe de energie om het bedrijf uit te bouwen, het TL Hub mogelijk heeft gemaakt om een referentie voor de sector te worden. Er wachten TL Hub mooie dagen en ik heb er vertrouwen in dat TL Hub bij de TRANSPORTMEDIA-familie in goede handen is.” Uiteraard deel ik dit optimisme, zeker omdat er heel wat diepgaande synergiën tussen TRANSPORTMEDIA en TL Hub bestaan. We gaan de ontwikkeling van het TL Hub-platform zowel on- als offline verderzetten en ook de digitale expertise die door TL Hub is ontwikkeld, is voor ons een hele verrijking. Verder gaan we de aanwezigheid van TL Hub op de markt vergroten, en dit via de organisatie van Job Days waar werkgevers het hele jaar door met hun toekomstige werknemers/arbeiders in contact kunnen komen. Christophe Duckers Managing Director. NB: de commerciële structuur van TL Hub blijft onveranderd en wordt verder gesuperviseerd door Dries D’Huys (Project Manager van TL Hub, 0478/46.03.10)

Recente publicaties

VAN Management 123 (februari-maart 2024)

Vooraf 67.549 inschrijvingen, dat was de VANoogst van 2023. Een mooi resultaat, met zo’n 20% meer inschrijvingen dan in 2022 en pal op het gemiddelde van de afgelopen 10 jaar. Maar één ding mogen we niet vergeten: dat de inschrijvingen van vorig jaar voor een stuk te danken zijn aan afleveringen die de voorgaande jaren […]

TRANSPORT Management 123 (februari-maart 2024)

Soms ontbreekt er maar één persoon, en lijkt de hele sector ontvolkt Dit vers van Lamartine weerspiegelt mijn gevoel bij het plotse overlijden van onze medewerker (journalist en vertaler) Hendrik De Spiegelaere (67). Na 35 jaar professioneel te hebben samengewerkt, zonder het minste meningsverschil, kom ik de eenvoudige vaststelling dat een prachtige, trouwe, plichtsbewuste en […]

LOGISTICS Management 69 (maart 2024)

De transitie maken Veel bedrijven zijn begonnen met de transitie naar een milieuvriendelijker beheer en het verkleinen van hun CO2-voetafdruk. Bedrijven die nog geen beslissing hebben genomen – de meeste helaas – zullen door de Europese Green Deal en de daaruit voortvloeiende maatregelen zoals ‘Fit for 55’ gedwongen worden om actie te ondernemen. De transitie […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo