TRANSPORT Management 99 (november 2018)

TL Hub komt de gelederen van TRANSPORTMEDIA vervoegen

De TRANSPORTMEDIA-familie, waar al heel wat magazines, websites, tv-uitzendingen, evenementen en digitale dragers deel van uitmaken, mag een nieuw familielid verwelkomen: TL Hub, het eerste recruteringsplatform dat gespecialiseerd is in transport en logistiek, komt onze portfolio aanvullen. Met die opname in een mediagroep zal TL Hub de ontwikkeling van zijn diensten en menselijk potentieel kunnen verstevigen, en tegelijk zal zijn zichtbaarheid op de markt van “het transport en de logistiek” een boost krijgen. Voor TRANSPORTMEDIA is het dan weer een manier om zich nog meer te profileren als een toppartner voor bedrijven uit de sector die, meer dan ooit, met een enorm tekort aan bekwame werknemers kampt. TL Hub werd in 2014 door Frédéric De Cooman opgericht en concentreerde zich aanvankelijk op werknemersprofielen. De voorbije vier jaar is het intuïtieve en efficiënte platform uitgegroeid tot een heuse referentie voor wie in de transport-, logistieke en “supplychain”-sector mensen wil aanwerven. De cijfers spreken voor zich: de voorbije twaalf maanden hebben ruim 250.000 unieke bezoekers de website gebruikt, wat voor meer dan 1,2 miljoen bezochte pagina’s heeft gezorgd. Dagelijks voegen zich nieuwe jobaanbiedingen bij de honderden reeds beschikbare zoekertjes, terwijl honderden nieuwe cv’s aan de gekwalificeerde database voor werkgevers worden toegevoegd. Maar TL Hub betekent ook Work in Logistics, een platform dat in het teken staat van chauffeurs, heftruckchauffeurs, magazijnbedienden en bagagemedewerkers. Voor Frédéric De Cooman begint een nieuw, belangrijk hoofdstuk: “Het doet me plezier te zien hoe de energie om het bedrijf uit te bouwen, het TL Hub mogelijk heeft gemaakt om een referentie voor de sector te worden. Er wachten TL Hub mooie dagen en ik heb er vertrouwen in dat TL Hub bij de TRANSPORTMEDIA-familie in goede handen is.” Uiteraard deel ik dit optimisme, zeker omdat er heel wat diepgaande synergiën tussen TRANSPORTMEDIA en TL Hub bestaan. We gaan de ontwikkeling van het TL Hub-platform zowel on- als offline verderzetten en ook de digitale expertise die door TL Hub is ontwikkeld, is voor ons een hele verrijking. Verder gaan we de aanwezigheid van TL Hub op de markt vergroten, en dit via de organisatie van Job Days waar werkgevers het hele jaar door met hun toekomstige werknemers/arbeiders in contact kunnen komen. Christophe Duckers Managing Director. NB: de commerciële structuur van TL Hub blijft onveranderd en wordt verder gesuperviseerd door Dries D’Huys (Project Manager van TL Hub, 0478/46.03.10)

Recente publicaties

TRUCK & BUSINESS 279 (december 2021)

Pareto, help! De 80/20 regel wordt toegeschreven aan de Italiaanse econoom Vilfredo Pareto. Een wet die stelt dat ongeveer 80% van de gevolgen het resultaat zijn van slechts 20% van de oorzaken. Toegepast op projectbeheer betekent dit dat 20% van de inspanningen bijdragen tot 80% van de verwezenlijkingen. In België zijn wij eerder specialisten in […]

Link2LOGISTICS Management 60 (december 2021)

  Uitdagingen en veerkracht Traditiegetrouw publiceert Link2Logistics Management in zijn laatste nummer van het jaar de Top 1000 van logistieke sites in België. Zoals u zal lezen, hebben verschillende grote spelers zoals DSV, Kuehne+Nagel en JOST hun voetafdruk vergroot (zowel door organische groei als door overnames), terwijl anderen, zoals Eutraco en Weerts Supply Chain, zich […]

VAN Management 113 (november 2021)

Vraag en aanbod, een kat-en muisspel Terwijl het Salon van Genève zich voor 2022 op de pechstrook parkeert, wachtend op een depannage ofwel een definitieve laatste sleeptocht, viel de beslissing dat het Salon van Brussel in januari wel opnieuw van de partij is. Een beslissing waar vele maanden reikhalzend naar uitgekeken werd, al sturen een […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo