TRANSPORT & VAN in Belgium 2014 (04/2014)

Duurzame opklaring of tijdelijke opleving?

2014 zou wel eens een overgangsjaar kunnen worden voor het wegvervoer. De overgang van een sombere periode waarin talrijke bedrijven failliet gingen naar een milder tijdperk dat de (nogal bescheiden) heropleving van de groei inluidt. Het is waar dat de prijzendruk nog steeds hoog is en de wisselvallige rentabiliteit en de sociale dumping venijnig. Maar toch: sommige transportbedrijven beginnen weer behoorlijk te investeren, terwijl andere opnieuw denken aan personeel in dienst te nemen. Maar wat moet er nog gebeuren om hen het leven nog gemakkelijker te maken? Welke problemen zouden er nog opgelost moeten worden om de vooruitzichten van onze transportondernemers verder te doen opklaren? Om dit uit te zoeken hebben wij de drie federaties (Febetra, TLV en UPTR) gevraagd om hun licht te laten schijnen op vier dossiers die zij van prioritair belang vinden. Het resultaat vindt u in dit jaarboek. U zult ook kennis kunnen maken met de Europese visie van Mathieu Grosch, die algemeen erkend wordt om zijn werk binnen de commissie ‘Vervoer’ van het Europees Parlement. Daarnaast blijft de keuze voor de juiste leverancier van cruciaal belang, temeer omdat de strijd om de rentabiliteit heviger woedt dan ooit. En laat dat nu net een van de voornaamste bestaansredenen zijn van deze TRANSPORT & VAN in Belgium. Hierin vindt u alle nodige informatie over de meest representatieve partners binnen hun domein gaande van vrachtwagens en bestelwagens tot verhuur, telematica, banden, enzovoort. Aarzel vooral niet om contact op te nemen met hen voor hun kennersadvies.

Recente publicaties

VAN Management 119 (maart – april 2023)

Een frisse start Toegegeven, 2022 was niet het meest spetterende jaar voor de wereld van de lichte bedrijfsvoertuigen, met inschrijvingscijfers die nog steeds te lijden hebben onder de ingewikkelde situatie met vertraagde leveringen. Maar de eerste inschrijvingscijfers voor dit jaar zijn alvast bemoedigend! Ook op andere vlakken konden we het juk van de afgelopen jaren […]

TRANSPORT Management 119 (maart – april 2023)

Wie (lang) kan wachten, wordt rijkelijk beloond Verbrandingsmotoren: gedaan in 2035 voor LBV, beetje uitstel voor vrachtwagens. Vanaf 2035 mogen de autofabrikanten geen lichte bedrijfsvoertuigen met verbrandingsmotor meer verkopen, zowel op benzine, diesel en zelfs hybride. Voor de vrachtwagensector kwam er een beetje respijt: zij zouden tot 2040 van een moratorium genieten waarbij ze hun […]

Link2LOGISTICS Management 65 (maart 2023)

Te weinig ‘Sense of urgency’ Na enkele turbulente jaren lijken de supply chains een vorm van normaliteit teruggevonden te hebben. Volgens mij is het maar een indruk. We gaan nog turbulente jaren tegemoet. Tot mijn verbazing is er nog geen ‘sense of urgency’ in de sector. De afgelopen drie jaren werden de toeleveringsketens wereldwijd en […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo