Er loopt een rode draad door alle huidige gesprekken in de distributie van bedrijfsvoertuigen: hoe gaan de constructeurs en hun netwerken onderling een nieuw evenwicht vinden?
Zoals u in dit nummer zult zien, evolueert de wereld van de lichte bedrijfsvoertuigen in de richting van het agentschapsmodel, met alle risico’s en kansen van dien voor de privépartners van de merken. Voor vrachtwagens daarentegen is het dealermodel nog steeds aan de orde van de dag. Dealers die beide doen, kunnen de voordelen van beide benaderingen het beste beoordelen.
Deze ‘Special Diensten’-editie blikt ook terug op de zevende Best of Van, waarbij de beste bestelwagendealers van het land werden bekroond. Het evenement werd bedreigd door zware onweersbuien, maar kwam er uiteindelijk doorheen en trok opnieuw een volle zaal. En wat de vrachtwagens betreft, bevatten de ranglijst van ’s lands grootste dealers en de analyse van hun financiële overzichten opnieuw een schat aan nuttige informatie.
Veel leesplezier!
De redactie.