VAN Management 104 (december 2019)


De stekker gaat erin!

Voor de eerste editie van de eVan Xperience heeft TRANSPORTMEDIA echt wel alles uit de kast gehaald! Het was dan ook een overweldigend succes. Nagenoeg alle elektrische bestelwagens tekenden present voor testritten, infosessies over laadinfrastructuur, debatten over TCO… De aanwezige vlootbeheerders vatten het als volgt samen: het juiste evenement op het juiste moment.

Los van alle tevredenheid over dit initiatief, mogen we de elektrische voertuigen op dit moment vooral niet beoordelen op hun prestaties onderweg. Als ze op de juiste manier en binnen de juiste context worden gebruikt, hebben ze alle kans op slagen binnen hun segment. We mogen uiteraard niet naast de aankoopprijs kijken. Ik ben er mij van bewust dat we het over TCO moeten hebben, die in sommige gevallen gunstig kan uitvallen. De gebruiker zal hoe dan ook eerst 60.000 euro moeten neertellen in plaats van 25.000… De (semi-)publieke overheden moeten dringend werk maken van creatieve financieringen voor hun wagenpark, zo niet dreigen elektrische bedrijfsvoertuigen een hebbeding te worden voor een (te) selecte groep van ondernemingen die bereid zijn om enorm veel geld te betalen om hun ecologische voetafdruk te verlagen. In de landen waar er sprake is van zero-emissie zones, gaat het er heel anders aan toe. Maar dat is een ander verhaal…

Claude Yvens,
Hoofdredacteur.

Recente publicaties

TRUCK & BUSINESS 272 (maart 2020)

Eén en al passie Op het moment dat Peter Brock van sponsor Mercedes-Benz Trucks de omslag opende met daarin de naam van de nieuwe Transporteur van het Jaar, was de spanning te snijden op het podium. Toen de naam Snel werd afgekondigd, was iedereen die zich in de buurt van tafel 133 bevond, getuige van […]

LINK2LOGISTICS Management 53 (maart 2020)

Bewustwording Ik weet niet of jullie het ook voelen, maar de logistieke sector slaat een nieuwe weg in. Veel bedrijven gaan over van ‘green washing’ naar ‘green acting’. Het bijzondere is dat dit bewustzijn groeit nu zich een vertraging van de economie begint af te tekenen. Dit is een teken dat de klimaatinspanningen reëel zijn. […]

VAN Management 105 (maart 2020)

Overaanbod aan studies werkt contraproductief In tijden waarin het moeilijk kiezen is tussen de verschillende technologische opties, waant iedereen zich expert. Sommigen voegen er bovendien een flinke dosis slechte wil aan toe. Het volstaat om enkele fora over Tesla te bekijken… “Een degelijke vergelijkende studie zou toch een uitweg kunnen bieden”, hoor ik u zeggen. […]

[advertisement plaats configureren in plugin zodat die hier kan opgeroepen worden]

Aankomende Events

Ontvangt u onze wekelijkse newsletter nog niet? Schrijf u dan nu in!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo