VAN Management 104 (december 2019)


De stekker gaat erin!

Voor de eerste editie van de eVan Xperience heeft TRANSPORTMEDIA echt wel alles uit de kast gehaald! Het was dan ook een overweldigend succes. Nagenoeg alle elektrische bestelwagens tekenden present voor testritten, infosessies over laadinfrastructuur, debatten over TCO… De aanwezige vlootbeheerders vatten het als volgt samen: het juiste evenement op het juiste moment.

Los van alle tevredenheid over dit initiatief, mogen we de elektrische voertuigen op dit moment vooral niet beoordelen op hun prestaties onderweg. Als ze op de juiste manier en binnen de juiste context worden gebruikt, hebben ze alle kans op slagen binnen hun segment. We mogen uiteraard niet naast de aankoopprijs kijken. Ik ben er mij van bewust dat we het over TCO moeten hebben, die in sommige gevallen gunstig kan uitvallen. De gebruiker zal hoe dan ook eerst 60.000 euro moeten neertellen in plaats van 25.000… De (semi-)publieke overheden moeten dringend werk maken van creatieve financieringen voor hun wagenpark, zo niet dreigen elektrische bedrijfsvoertuigen een hebbeding te worden voor een (te) selecte groep van ondernemingen die bereid zijn om enorm veel geld te betalen om hun ecologische voetafdruk te verlagen. In de landen waar er sprake is van zero-emissie zones, gaat het er heel anders aan toe. Maar dat is een ander verhaal…

Claude Yvens,
Hoofdredacteur.

Recente publicaties

TRUCK & BUSINESS 279 (december 2021)

Pareto, help! De 80/20 regel wordt toegeschreven aan de Italiaanse econoom Vilfredo Pareto. Een wet die stelt dat ongeveer 80% van de gevolgen het resultaat zijn van slechts 20% van de oorzaken. Toegepast op projectbeheer betekent dit dat 20% van de inspanningen bijdragen tot 80% van de verwezenlijkingen. In België zijn wij eerder specialisten in […]

Link2LOGISTICS Management 60 (december 2021)

  Uitdagingen en veerkracht Traditiegetrouw publiceert Link2Logistics Management in zijn laatste nummer van het jaar de Top 1000 van logistieke sites in België. Zoals u zal lezen, hebben verschillende grote spelers zoals DSV, Kuehne+Nagel en JOST hun voetafdruk vergroot (zowel door organische groei als door overnames), terwijl anderen, zoals Eutraco en Weerts Supply Chain, zich […]

VAN Management 113 (november 2021)

Vraag en aanbod, een kat-en muisspel Terwijl het Salon van Genève zich voor 2022 op de pechstrook parkeert, wachtend op een depannage ofwel een definitieve laatste sleeptocht, viel de beslissing dat het Salon van Brussel in januari wel opnieuw van de partij is. Een beslissing waar vele maanden reikhalzend naar uitgekeken werd, al sturen een […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo