VAN Management 104 (december 2019)


De stekker gaat erin!

Voor de eerste editie van de eVan Xperience heeft TRANSPORTMEDIA echt wel alles uit de kast gehaald! Het was dan ook een overweldigend succes. Nagenoeg alle elektrische bestelwagens tekenden present voor testritten, infosessies over laadinfrastructuur, debatten over TCO… De aanwezige vlootbeheerders vatten het als volgt samen: het juiste evenement op het juiste moment.

Los van alle tevredenheid over dit initiatief, mogen we de elektrische voertuigen op dit moment vooral niet beoordelen op hun prestaties onderweg. Als ze op de juiste manier en binnen de juiste context worden gebruikt, hebben ze alle kans op slagen binnen hun segment. We mogen uiteraard niet naast de aankoopprijs kijken. Ik ben er mij van bewust dat we het over TCO moeten hebben, die in sommige gevallen gunstig kan uitvallen. De gebruiker zal hoe dan ook eerst 60.000 euro moeten neertellen in plaats van 25.000… De (semi-)publieke overheden moeten dringend werk maken van creatieve financieringen voor hun wagenpark, zo niet dreigen elektrische bedrijfsvoertuigen een hebbeding te worden voor een (te) selecte groep van ondernemingen die bereid zijn om enorm veel geld te betalen om hun ecologische voetafdruk te verlagen. In de landen waar er sprake is van zero-emissie zones, gaat het er heel anders aan toe. Maar dat is een ander verhaal…

Claude Yvens,
Hoofdredacteur.

Recente publicaties

VAN Management 119 (maart – april 2023)

Een frisse start Toegegeven, 2022 was niet het meest spetterende jaar voor de wereld van de lichte bedrijfsvoertuigen, met inschrijvingscijfers die nog steeds te lijden hebben onder de ingewikkelde situatie met vertraagde leveringen. Maar de eerste inschrijvingscijfers voor dit jaar zijn alvast bemoedigend! Ook op andere vlakken konden we het juk van de afgelopen jaren […]

TRANSPORT Management 119 (maart – april 2023)

Wie (lang) kan wachten, wordt rijkelijk beloond Verbrandingsmotoren: gedaan in 2035 voor LBV, beetje uitstel voor vrachtwagens. Vanaf 2035 mogen de autofabrikanten geen lichte bedrijfsvoertuigen met verbrandingsmotor meer verkopen, zowel op benzine, diesel en zelfs hybride. Voor de vrachtwagensector kwam er een beetje respijt: zij zouden tot 2040 van een moratorium genieten waarbij ze hun […]

Link2LOGISTICS Management 65 (maart 2023)

Te weinig ‘Sense of urgency’ Na enkele turbulente jaren lijken de supply chains een vorm van normaliteit teruggevonden te hebben. Volgens mij is het maar een indruk. We gaan nog turbulente jaren tegemoet. Tot mijn verbazing is er nog geen ‘sense of urgency’ in de sector. De afgelopen drie jaren werden de toeleveringsketens wereldwijd en […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo