VAN Management 112 (september 2021)

Shaken or stirred?

De perfecte cocktail is het resultaat van kwalitatieve ingrediënten die op het juiste moment en in de ideale verhoudingen samenkomen tot een samenhangend geheel dat meteen een lach op je gezicht tovert. Shaken of stirred, de perfecte cocktail brengt iedereen in de juiste sfeer.

De huidige LCV-markt biedt niet meteen het recept voor een genietbaar geheel. Liefhebbers zijn er genoeg, meer dan ooit gezien onder andere de e-commerce boom, maar aan de andere kant van de bar schort het aan ingrediënten om de gegadigden te bedienen. Microchips bijvoorbeeld, die ervoor zorgen dat de productie stokt en de sector met een kater achterblijft in de vorm van lange levertermijnen en lage inschrijvingscijfers. Je leest er alles over in dit magazine, en hoe tweedehandsvoertuigen en consultants je zouden kunnen helpen om de knoop te ontwarren.

Anderzijds zijn er ook momenten waarop alle ingrediënten aanwezig zijn voor momenten van puur genot. Dat is het idee achter de Best of VAN Xperience, de jaarlijkse hoogmis van de LCV-sector. Interessante debatten, awards voor de meest interessante mensen, bedrijven, voertuigen, en ombouwers van het afgelopen jaar, heel wat praktijkervaring op productvlak en ook dit jaar opnieuw de kans om volop te netwerken… fysiek, met een glas in de hand. Een kater ga je er niet aan overhouden, maar wat zal het deugd doen!

Arnaud Henckaerts
Hoofdredacteur

Recente publicaties

VAN Management 119 (maart – april 2023)

Een frisse start Toegegeven, 2022 was niet het meest spetterende jaar voor de wereld van de lichte bedrijfsvoertuigen, met inschrijvingscijfers die nog steeds te lijden hebben onder de ingewikkelde situatie met vertraagde leveringen. Maar de eerste inschrijvingscijfers voor dit jaar zijn alvast bemoedigend! Ook op andere vlakken konden we het juk van de afgelopen jaren […]

TRANSPORT Management 119 (maart – april 2023)

Wie (lang) kan wachten, wordt rijkelijk beloond Verbrandingsmotoren: gedaan in 2035 voor LBV, beetje uitstel voor vrachtwagens. Vanaf 2035 mogen de autofabrikanten geen lichte bedrijfsvoertuigen met verbrandingsmotor meer verkopen, zowel op benzine, diesel en zelfs hybride. Voor de vrachtwagensector kwam er een beetje respijt: zij zouden tot 2040 van een moratorium genieten waarbij ze hun […]

Link2LOGISTICS Management 65 (maart 2023)

Te weinig ‘Sense of urgency’ Na enkele turbulente jaren lijken de supply chains een vorm van normaliteit teruggevonden te hebben. Volgens mij is het maar een indruk. We gaan nog turbulente jaren tegemoet. Tot mijn verbazing is er nog geen ‘sense of urgency’ in de sector. De afgelopen drie jaren werden de toeleveringsketens wereldwijd en […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo