Van Management 74 (04/2013)

Ijsboerke

“Bestelwagens ijsboerke verdwijnen uit het straatbeeld”, zo luidde de kurkdroge krantenkop. ijskoud, voor wie van flauwe woordspelingen houdt. Alsof het allemaal no big deal was. Na veel vijven en zessen was er eindelijk een akkoord gevonden met Glacio voor de overname van ijsboerke, mits één klein detail: die huis-aan-huisbedeling, dat vonden ze bij Glacio toch maar niks. Kwestie van je ziel niet alleen te verkopen, maar hem ineens ook over de kling te jagen. Je ziet, ik ben er nog altijd niet goed van. Samen met de 128 ijsboerkes, voornamelijk chauffeurs, die nu naar een andere job mogen uitkijken. Waarom ik in mijn kindertijd zo’n affiniteit heb opgebouwd met die oranje Mercedes Vario’s van ijsboerke, Joost mag het weten. Ze zijn behoorlijk lelijk, daarover moeten we niet flauw doen. Het toont echter wel aan dat een bestelwagen (samen met diegene die hem bestuurt) een wezenlijke impact kan hebben op de band die een bedrijf met zijn klandizie probeert te smeden. Meteen ook de voornaamste reden waarom horizontale samenwerking in de distributiesector nog steeds zo’n heikel thema is, durf ik te bevroeden. Niets beter voor het imago van je bedrijf dan je goederen correct, op tijd en liefst met stralende glimlach bij je eindklant gaan afleveren met je blinkende bestelwagen op de achtergrond. Als we geen 22.000 exemplaren van deze VAN Management zouden moeten ronddragen, we zouden het zelf ook doen. in een oranje Mercedes Vario.

Recente publicaties

VAN Management 119 (maart – april 2023)

Een frisse start Toegegeven, 2022 was niet het meest spetterende jaar voor de wereld van de lichte bedrijfsvoertuigen, met inschrijvingscijfers die nog steeds te lijden hebben onder de ingewikkelde situatie met vertraagde leveringen. Maar de eerste inschrijvingscijfers voor dit jaar zijn alvast bemoedigend! Ook op andere vlakken konden we het juk van de afgelopen jaren […]

TRANSPORT Management 119 (maart – april 2023)

Wie (lang) kan wachten, wordt rijkelijk beloond Verbrandingsmotoren: gedaan in 2035 voor LBV, beetje uitstel voor vrachtwagens. Vanaf 2035 mogen de autofabrikanten geen lichte bedrijfsvoertuigen met verbrandingsmotor meer verkopen, zowel op benzine, diesel en zelfs hybride. Voor de vrachtwagensector kwam er een beetje respijt: zij zouden tot 2040 van een moratorium genieten waarbij ze hun […]

Link2LOGISTICS Management 65 (maart 2023)

Te weinig ‘Sense of urgency’ Na enkele turbulente jaren lijken de supply chains een vorm van normaliteit teruggevonden te hebben. Volgens mij is het maar een indruk. We gaan nog turbulente jaren tegemoet. Tot mijn verbazing is er nog geen ‘sense of urgency’ in de sector. De afgelopen drie jaren werden de toeleveringsketens wereldwijd en […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo