In het Verenigd Koninkrijk heeft het agentschap voor bestuurder- en voertuigstandaarden (DVSA) de top 10 redenen onthuld waardoor een zwaar bedrijfsvoertuig niet door de jaarlijkse keuring komt.
Bron : Apollo Tyres
- 4,8% van de keuringen slaagt niet wegens het verkeerd richten van de koplampen.
- overige problemen met lampen waren verantwoordelijk voor 3,8% van de gefaalde keuringen.
- 3,3% van de gefaalde keuringen werden veroorzaakt wegens storingen aan remsystemen en hun componenten.
- Problemen met de bedrijfsrem waren goed voor 2,5% van de gefaalde vrachtwagenkeuringen.
- 1,9% van de gefaalde keuringen werd veroorzaakt door problemen met de stuurinrichting
- Problemen met de vering waren verantwoordelijk voor 1,6% van de gefaalde keuringen.
- Het secundaire remsysteem vertegenwoordigt 1,4% van de gebreken.
- 1.2% van de vrachtwagenkeuringen slaagde niet als gevolg van een probleem met de parkeerrem.
- Goed voor 1% van de gefaalde keuringen waren fouten met de snelheidsmeter en tachograaf.
- Problemen met bedrading waren verantwoordelijk voor 1% van de gefaalde keuringen.