Vier jaar na zijn lancering krijgt de DAF LF een opknapbeurt. Tot de vernieuwingen behoren een nieuwe 3,8 liter Paccar-motor en de mogelijkheid te kiezen voor extra snelle aandrijflijnen voor maximale brandstofefficiency. De nieuwe 3,8 liter Paccar PX-4-motor is leverbaar op de 7,5 tons-versie van de LF City in twee vermogensvarianten: 115 kW/156 pk en 127 kW/172 pk met maximale koppels van 500 en 600 Nm tussen 1.200 en 2.000 t/min. Voor hogere vermogens blijven de 4,5 liter Paccar PX-5 (135 kW/184 pk – 157 kW/213 pk) en 6,7 liter Paccar PX-7-motoren (172 kW/234 pk t/m 239 kW/325 pk) leverbaar. Sinds eind vorig jaar profiteren deze twee krachtbronnen van een met 5 tot 12% toegenomen koppel dankzij een nieuwe software en een geoptimaliseerde warmte- en luchthuishouding. Andere nieuwigheden
- Door te kiezen voor de nieuwe achterasreducties tot 1:3.31 wordt het toerental van de motoren bij kruissnelheden met zo’n 150 tot 200 t/min gereduceerd. Volgens DAF leidt dit, samen met de motorvernieuwingen, tot een brandstofbesparing tot maar liefst 6%.
- er is nu ook een Allison automatische transmissie verkrijgbaar op de meest krachtige versies (217 kW/295 pk en 239 kW/325 pk) van de 19-tons LF
- de DAF LF is nu beschikbaar met een wielbasis van 6,90 meter (vroeger 6,25 meter). Daardoor zijn opbouwlengtes van ruim 9 meter en brandstoftankvolumes tot maar liefst 1.240 liter mogelijk.
- het optionele, lagere raam in het portier aan bijrijderszijde.
- het Driver Information Panel (DIP) werd vernieuwd.
- DAF levert op de nieuwe LF ook het fleet-managementsysteem DAF Connect
Opbouwvriendelijkheid Volgens DAF werd de opbouwvriendelijkheid van de LF verder vergroot dankzij de nieuwe ‘Body Attachment Modules’, die de plaatsing van een opbouw of component vergemakkelijken, en de specifieke voorbereidingen voor de plaatsing van een gesloten opbouw met laadlift, een tankopbouw met subframe of een kipper.