Peugeot Landtrek: niet voor Europa

De groep PSA liet al enkele jaren verstaan dat het zich opnieuw op de pick-upmarkt zou wagen. Nu is het zover, met de Landtrek. Het speelterrein van deze nieuwkomer zal echter beperkt blijven tot Afrika en Zuid-Amerika.

Eerlijk gezegd zou het ons verwonderen mocht een nieuwe constructeur een plaatsje op de Europese pick-upmarkt proberen te veroveren. Diverse algemene constructeurs trekken zich momenteel immers uit die markt terug (Fiat en Mercedes-Benz bijvoorbeeld). De Peugeot Landtrek richt zich dus op markten waar de pick-up in de eerste plaats een werkinstrument is. Dat zien we bijvoorbeeld ook aan zijn maximale bodemvrijheid van 23,5 cm.

De Landtrek past binnen het segment van de pick-ups met een nuttige lading van een ton en zal met een enkele of een dubbele cabine verkrijgbaar zijn. Zijn lengte over alles zal in dat laatste geval iets korter zijn (5,33 m in plaats van 5,39 m). Met de versie met enkele cabine zullen tot drie europalletten kunnen worden vervoerd.

We weten nog niet of de Landtrek ook onder andere merken van de groep PSA op de markt komt.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo