Dieselmotoren met lagere NOx-uitstoot en verbruik voor VW T-gamma

Het Volkswagen T6.1 -gamma krijgt nieuwe motorisaties die voldoen aan de EU6d-ISC-FCM uitlaatgasnorm die vanaf januari van kracht wordt. Een kort bij de motor geplaatst uitlaatgasbehandelingssysteem en ‘TwinDosing’ dubbele adBlue-injectie moet zorgen voor een 50% lagere NOx-uitstoot en een lager brandstofverbruik. Deze technologie zal voor het eerst gebruikt worden in de 110 kW sterke TDI Multivan. Alle andere motoren en varianten volgen in stappen.

Door het korter bij de motor plaatsen van het SCR-uitlaatgasbehandelingssysteem, warmt dit sneller op en zal het sneller na het starten beginnen met het elimineren van NOx. Een nieuw injectiesysteem voor de motor, nieuwe turbo’s, drievoudige uitlaatgasrecirculatie en als eerste VW een ‘DeNox 5.3-systeem’ dragen ook bij tot de lagere uitstoot. Een tweede SCR-katalysator krijgt een plaats onder het voertuig. Daarmee wil Volkswagen een consistente uitlaatgasbehandeling garanderen, zelfs onder hoge belasting en bij variërende rijomstandigheden.

Door de aanpassingen daalt het normverbruik gemiddeld ook met 0,5 liter per 100 km. Volkswagen vergroot de capaciteit van de adBlue-tank tot 27 liter, maar het adBlue-verbruik zou ongewijzigd moeten blijven door een betere dosering. Hierdoor kan er dus langer gereden worden per tank van het product.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo