VIL wil nieuw postadressysteem voor efficiëntere pakjesbelevering

VIL wil met het nieuwe project ‘Delivery Booster’ komaf maken met het verouderde postadressysteem dat niet aangepast is aan de huidige logistieke vereisten. Het werkt aan een applicatie die bedrijven toelaat meer gedetailleerde locatiecodes vast te leggen met een daaraan gekoppeld bezorgpaspoort met leverspecificaties en wensen.

Het verouderde systeem van postadressen leidt voor de chauffeurs tot tijdsverlies, meer afleverrondes en een verlies aan flexibiliteit. Denk maar aan leveringen op grote productiesites, in winkels in shoppingcentra, bureaus in een gebouw met meerdere firma’s, universiteiten met on-desk leveringen, enzovoort. Pakketjes raken vaak met moeite op hun juiste bestemming.

Daarnaast bestaat er nog geen algemeen gebruikt bezorgpaspoort dat de dynamische leverspecificaties en leverwensen van de bestemmeling koppelt aan die nieuwe unieke locatiecode, zoals levertijden, openingsuren, vakantieperiode, back-up afleveradres en levervoorkeuren (gekoeld, direct, via stadsrandmagazijn, beveiligd…).

Kant en klare applicatie voor leveringen

VIL wil in dit project een uniforme methodologie ontwikkelen voor deze locatiecode, en samen met een bezorgpaspoort combineren in een kant en klare gebruiksvriendelijke applicatie. Het gebruik van de applicatie biedt mogelijk heel wat voordelen voor B2B en B2C leveringen: efficiëntere planning en uitvoering door logistieke dienstverleners, minder niet-thuis leveringen, betere en up-to-date interactie tussen dienstverleners en hun klanten en daardoor ook een verhoogde service.

Tien bedrijven zetten mee hun schouders onder dit project: DHL Parcel Belgium, GIS Belgium, GLS Belgium Distribution, PostNL Pakketen België, Renewi, Universiteit Gent, UZ Gent, Vanheede Environmental Group, Zetes en Ziekenhuis Oost-Limburg

 

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo