Familie Geerts distantieert zich van de racistische uitlatingen van Marc Geerts

Naar aanleiding van de controverse op sociale netwerken over een post van Marc Geerts, wil zijn zoon Sven, hoofd van de transportafdeling van Corneel Geerts Transportgroup, zich volledig distantiëren van de uitlatingen van de CEO.

Even de feiten op een rijtje: afgelopen donderdag werd op het LinkedIn account van de Haven van Antwerpen een nieuwe kledinglijn gepromoot met de naam ‘kapitein van de stad’. Een van de vertegenwoordigde modellen is een Antwerpse van Ethiopische afkomst. Marc Geerts, altijd zeer actief op sociale netwerken, plaatste een reactie: “Moet het een neger zijn?  Hij vertegenwoordigt helemaal niet de Antwerpenaar! Wat is er mis aan ons eigen volk?”. Reeds donderdag lokte deze reactie negatieve reacties uit, onder meer van zakenpartners van Corneel Geerts Transportgroep. Er werd contact opgenomen met Unia (het centrum voor gelijke kansen), dat een onderzoek instelde.

Binnen Corneel Geerts Transportgroup is Marc Geerts nog steeds CEO, maar hij heeft aangekondigd dat hij het stokje zal overdragen aan zijn twee zonen Sven en Kevin. Er is in dit verband echter nog geen actie ondernomen.  “Het is gewoon een kwestie van tijd. We moeten de aandelen van het bedrijf nog overdragen, maar voorlopig is mijn vader nog steeds de CEO,” legt Sven Geerts uit, die momenteel verantwoordelijk is voor de transportafdeling, terwijl zijn broers Kevin en Kenneth verantwoordelijk zijn voor respectievelijk logistiek en operations. Samen met hun moeder Veronique willen de drie broers afstand nemen van de uitspraken van hun vader: “Wij hebben kennis genomen van het bericht dat Marc Geerts, CEO van onze firma, heeft geplaatst bij een advertentie van Port of Antwerp. Als bedrijf kunnen wij het niet meer oneens zijn met de inhoud van de uitspraken van de CEO, die volledig haaks staan op de kernwaarden van het bedrijf. Ons bedrijf stelt 160 mensen tewerk en draagt diversiteit hoog in het vaandel. Dat wordt duidelijk met één blik op onze werkvloer, waar iedereen met respect met elkaar samenwerkt. Intern hebben wij onze CEO duidelijk gemaakt dat dergelijke uitspraken misplaatst zijn en niet getolereerd worden we kijken nog welke gevolgen hieraan gekoppeld zullen worden intern. Voor zover hij dit zelf niet zou doen, willen wij ons oprecht verontschuldigen bij de man die afgebeeld werd in de campagne en ook alle andere mensen die zich hierdoor beledigd hebben gevoeld.”

Aangezien Marc Geerts’ LinkedIn-account is gedeactiveerd, heeft hij nog niet gereageerd op de controverse.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo