AB InBev ‘duwt’ KMO’s naar supply-chain visibility platform

Raybul gebruikt sinds twee jaar het supply chain visibility platform van FourKites. Het was AB InBev, Raybul’s grootste klant, dat voor het eerst vroeg om het FourKites-platform te gebruiken, maar het jonge Brusselse transportbedrijf vindt het nu ook makkelijker om nieuwe klanten te werven. 

Raybul vervoert 1000 ladingen per week door de hele Benelux. Ongeveer een derde van het werk is afkomstig van AB InBev. “Onze missie is om zo flexibel mogelijk te zijn, en altijd diensten te bieden die de bedrijfsvoering van onze klanten en partners verbeteren”, zegt Arthur Umugisha, Business Application Manager bij Raybul. “We zetten technologie in om die missie te volbrengen. Zo onderscheiden we ons als middelgrote vrachtvervoerder van grotere concurrenten.”

Raybul zag direct de positieve impact van FourKites: het supply chain visibility platform verbeterde veel processen die voorheen handmatig werden gedaan en waarbij ze elke chauffeur moesten bellen. “Als we 100 zendingen op een dag deden, kostte het ons een uur om van elke zending een overzicht te krijgen”, zegt Umugisha over het oude systeem. “Veel van de informatie was versnipperd, waardoor we veel tijd kwijt waren aan het verzamelen ervan uit allerlei verschillende bronnen. Nu, met FourKites, duurt het enkele minuten. De gewonnen tijd kunnen we gebruiken voor taken die meer waarde toevoegen.”

Nu volgt Raybul 80% van de ladingen met FourKites. “Dankzij FourKites kunnen we de key performance indicators beter in de gaten houden en deze rapporteren aan ABI”, zegt Umugisha. “Alle data is centraal in te zien, wat tijd bespaart. Het stelt ons ook in staat om ABI proactief informatie te verstrekken over de locatie van zendingen. Voor ABI is het heel belangrijk om op voorhand te weten of een zending vertraging oploopt”, zegt Umugisha. “Zelfs als ze maar een uur van tevoren gewaarschuwd worden, kunnen ze belanghebbenden, zoals het personeel van een winkel, informeren en een oplossing vinden.”

 

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo