DSV breidt uit in de hoogte in nieuwe Nederlandse vestigingen

DSV start met de bouw van twee nieuwe hypermoderne vestigingen in Nederlands- Limburg. Beide warehouses vallen op door hun design, waarbij een extra etage of mezzanine wordtgebruikt om de beschikbare bouwoppervlakte maximaal te benutten. Een tendens die bij onze Noorderburen al iets verder staat dan bij ons. 

In de gemeente Horst aan de Maas starten eind februari de bouwwerkzaamheden van de crossdivisionele campus van DSV. Deze campus zal crossdock, opslag en kantoren bieden aan de klanten en medewerkers van de divisies Road en Solutions alsook het gezamenlijke Shared Service Center. Ook de mondiale directie van Solutions inclusief haar stafafdelingen vindt er een onderkomen. Deze Breeam Excellent gecertificeerde vestiging met onder meer zonnepanelen kent een warehouse van ruim 34.000 m2 verdeeld over twee lagen aangevuld met ruim 8.000 m2 mezzanine en 33 docks. Het crossdock van 19.000 m2 wordt voorzien van 128 docks. De kantoren worden verdeeld over drie etages en ruim 7.000 m2, aangepast aan de hedendaagse mix van thuis- en kantoorwerken.

Nabij Maastricht Aachen Airport (MAA) start DSV eind februari met de bouw van een multi-user warehouse van 40.000 m2 inclusief 4.700 m2 mezzanine, bijna 2.000 m2 kantoorruimte en 22 docks. Een verviervoudiging van de huidige vestiging aan de Europalaan die eind december 2022 wordt verlaten om de nieuwe locatie te betrekken De divisie Air & Sea zal vanuit deze Breeam Excellent gecertificeerde vestiging met onder meer zonnepanelen haar activiteiten verder laten groeien via luchtvrachtzeevrachttransport per spoor en koeriersdiensten. Deze laatste, in de markt beter bekend als DSV XPress, verhuist hiertoe vanuit de vestiging aan de Tasmanweg 2 in Venlo. De divisie Solutions zal het multi-user warehouse, net als op haar overige locaties, voorzien van Value Added Services als bijvoorbeeld temperatuur gecontroleerde opslag, clean room kitting, rework, (her)verpakken, labelen, kwaliteitscontrole en montage.

Op beide locaties zoekt DSV naar extra ruimte ‘in de hoogte’ door het toepassen van verschillende bouwlagen en mezzanines. In Nederland is deze praktijk al verder ingeburgerd dan in onze streken. In de volgende editie van ons magazine Link2Logistics Management gaan we dieper in op de uitdagingen en mogelijkheden van hoogbouw. 

 

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo