A-SAFE: Polymeren veiligheidsbarrière weerstaat botsingen met vorkheftrucks [Advertorial]

Als een vorkheftruck tegen een stalen vangrail botst, is die beschadigd en moet die hersteld of vervangen worden. Bovendien veroorzaakt de metalen barrière vaak ook nog schade aan het voertuig dat er tegen reed. Met A-SAFE gebeurt dat niet want de polymeren veiligheidsbarrières kunnen meerdere botsingen weerstaan en zorgen ervoor dat het aanrijdend voertuig niet wordt beschadigd.

Stalen beschermingen waren tot voor kort overal te vinden in magazijnen en fabrieken. “Maar een metalen vangrail plooit of scheurt en komt bij een aanrijding al eens los uit de vloer”, zegt Dries Aneca, Sales Manager BeLux van A-SAFE. “De herstelling of vervanging kost tijd en geld en als dat niet onmiddellijk gebeurt, is er ook een grote kans op ongelukken en verwondingen voor de werknemers. Ze kunnen zich bijvoorbeeld snijden aan een opengescheurde vangrail. Met A-SAFE heb je dat probleem niet omdat onze producten na een impact onmiddellijk hun oorspronkelijke vorm aannemen en niet hersteld moeten worden.”

De polymeren veiligheidsbarrières van A-SAFE hebben een impactclassificatie die voldoet aan PAS-13 van het British Standards Institution (BSI), de meest gebruikte praktijkcode voor veiligheidsbarrières ter wereld. Voldoen aan PAS-13 betekent dat je dynamische gestandaardiseerde tests toepast die het echte leven nabootsen. Concreet betekent dit dat de veiligheidsbarrières altijd geschikt zijn voor het beoogde doel.

TÜV Nord

Om zijn productprestaties te verifiëren nodigt A-SAFE tijdens het testen het Duitse testinstituut TÜV Nord uit. “Zij observeren en controleren, want de beweringen over barrièreprestaties van fabrikanten zijn waardeloos als er niets is om deze beweringen te ondersteunen”, zegt Dries Aneca. “Maar nog belangrijker is dat wij geen producten verkopen maar oplossingen omdat iedere situatie anders is. Daarom gaan we altijd ter plaatse kijken en zoeken we een oplossing op basis van het gewicht van de voertuigen, de aanrijsnelheid en de hoek van de impact. We plaatsen ook volledig vrijblijvend testopstellingen die we na een maand evalueren. Pas dan beslist de klant of hij met ons verder wil of niet.”

De constructie van een A-SAFE barrière is volledig dicht en daardoor voldoet die aan de strenge voorschriften van de voedingsindustrie en de farmaceutische sector. Omdat de barrières niet corroderen, roesten of vervagen moeten ze ook niet worden geverfd. A-SAFE is geschikt voor alle bedrijfstakken en sectoren zoals productie, magazijnen, distributie, parkeergarages, vriesruimten, voeding, chemie, gezondheidssector of verpakkingsindustrie.

Contact

  • A-SAFE bvba – Krommebeekstraat 56A, 8930 Menen
  • +32 (0)5 143 34 34
  • info@asafe.be

Lees alles over A-Safe BVBA

A-Safe BVBA

video

We Are Champions (seizoen 8, afl 2) – Logistics.TV 40 (Kanaal Z)

In de vorige aflevering van ‘We Are Champions’ kroonde Luc De Schryver zich tot kampioen in het geblinddoekt heftruck rijden. Vandaag strijden Jef Bouwens en Johnny Boden om de koppositie in het klassement van hem over te nemen. Om de opdracht van vandaag te winnen, zullen de deelnemers de hoogste toren moeten stapelen met Topa-dozen. […]

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo