Geodis wil trans-o-flex kopen

Het Franse logistieke bedrijf Geodis, een dochteronderneming van de SNCF, heeft aangekondigd de Duitse onderneming trans-o-flex, gespecialiseerd in de distributie van temperatuurgecontroleerde producten, te willen overnemen. Deze overname zal geen gevolgen hebben in België, aangezien trans-o-flex daar sinds 2013 niet meer actief is.

De geschiedenis van trans-o-flex is bijzonder bewogen. Oorspronkelijk was het een familiebedrijf. In 1995 werd het overgenomen door de families Amberger en Schoeller, die het in 1998 verkochten aan Deutsche Post. Tien jaar later werd trans-o-flex overgenomen door de Oostenrijkse Post, maar de financiële situatie verslechterde aanzienlijk. De families Amberger en Schoeller namen het in 2016 over en sindsdien is het bedrijf grotendeels gereorganiseerd. Zij is alleen actief in Duitsland en Oostenrijk via 77 filialen met ongeveer 2000 werknemers. Het Belgische filiaal werd in 2013 gesloten. Tot haar specialiteiten behoren de distributie van farmaceutische producten, expresleveringen van cosmetica en hoogtechnologische producten.

Volgens Marie-Christine Lombard, voorzitter van de Raad van Bestuur van Geodis, “is de overname van trans-o-flex een belangrijke stap in de versterking van onze aanwezigheid in Duitsland. Met deze overname positioneert Geodis zich tussen de belangrijkste spelers op de zorgmarkt en wordt het een belangrijke logistieke dienstverlener in Duitsland. Wij zijn onder de indruk van de deskundigheid en de hoge servicestandaard van het trans-o-flex managementteam. Samen geloven we dat we onze respectieve klanten kunnen ondersteunen door onze sterke punten in Duitsland, Europa en wereldwijd te coördineren.” Christoph Schoeller, momenteel voorzitter van de adviesraad van trans-o-flex, blijft vice-voorzitter van de nieuwe raad van commissarissen van trans-o-flex.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo