Stellantis heeft in de eerste helft van 2023 zijn prestaties in Europa versterkt met o.a. solide resultaten in het segment van lichte bedrijfsvoertuigen. Met zijn vier merken blijft de groep leider op de elektrische LCV-markt in Europa.
Stellantis heeft bijna 292.900 bedrijfsvoertuigen verkocht, een stijging van 5,3% ten opzichte van de eerste helft van 2022, en een stabiel marktaandeel van meer dan 30%. Deze drempel van 30% is cruciaal, want boven deze waarde is een leverancier van producten of diensten niet vrijgesteld van verticale overeenkomsten onder de nieuwe Europese verordening VBER (Vertical Block Exemption Regulation).
Op het gebied van 100% elektrische bedrijfsvoertuigen is Stellantis leider in verschillende grote markten zoals Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk dankzij de prestaties van Peugeot (nr. 1 in de EU30 en in Frankrijk in juni), Opel (nr. 1 in Italië), Citroën (nr. 1 in Spanje) en Vauxhall (nr. 1 in het Verenigd Koninkrijk). Stellantis behoudt ook zijn leiderschap in Oostenrijk, Belux, Portugal en Nederland, en in Polen, waar de Opel Vivaro-e de best verkochte elektrische bestelwagen is.