Bouwbedrijf Stadsbader heeft bij Mercedes-Benz zeventien trekkers, vier kipperchassis en twee kleinere voertuigen besteld. Blikvanger in deze bestelling is een Actros 4463 SLT voor uitzonderlijk vervoer. Stadsbader is een van de grootste bouwbedrijven van België, en transport is altijd een essentieel onderdeel van de hele activiteit geweest. Dagelijks heeft Stadsbader gemiddeld driehonderd vrachtwagens op de baan, waarvan 125 vrachtwagens in eigen beheer. De helft van het wagenpark van Stadsbader bestaat uit vrachtwagens van Mercedes-Benz. In 2018 moesten er vijftien trekkers en vier kipperchassis worden vervangen, en het betrof opnieuw allemaal Mercedes-Benz voertuigen. “Het is altijd wikken en wegen wanneer je voor een dergelijke grote investering staat. We hebben het aanbod van verschillende merken onder de loep genomen. Het is voor twee leveranciers zelfs erg spannend geweest. Niettemin is het uiteindelijk toch Mercedes-Benz dat de palm mocht wegdragen”, vertelt Johan Steenhaut van de afdeling aankoop. De hele bestelling omvat 21 voertuigen : een 4×2 Actros 1845LS voor uitzonderlijk vervoer, vijf 4×2 Arocs 1843 LS, acht 4×4 Arocs 1843 AS en twee 4×2 Arocs 1843 LS HAD met hydraulisch aangedreven vooras, vier Arocs 3236 LK kipperchassis 8×4 met tridem, alsook twee Ategos (een signalisatiewagen met open laadbak en een zaagwagen voor de opbouw van een gesloten laadkast). Paradepaard Stadsbader zocht eveneens een trekker voor uitzonderlijk vervoer, die in staat moest zijn om tot 180 ton te vervoeren. Concreet viel de keuze op een 8×4 Actros 4463 SLT die voorzien is van een opleggersturing met een extra groot oliereservoir van 235 liter (in plaats van de standaard 135 liter) en een vaste koppelschotel. “Door toepassing van een MTM van 43,8 ton met een 9 ton vooras, 8 ton voorloopas en twee aandrijfassen met een laadvermogen van 13,4 ton behaalden we echter de perfecte koppelschoteldruk van 30,641 ton”, zegt Gino Loncke van de Mercedes-Benz garage Ghistelinck. Verder is deze SLT voorzien van een TRK-koppeling met een 16-versnellingsbak. De volledige ombouw van het montagerek en werkkoffers werden af fabriek uitgevoerd
De intercommunale EcoWerf krijgt van de provincie Vlaams-Brabant een subsidie van 1.131.000 euro om te investeren in vrachtwagens aangedreven door zelf geproduceerde waterstof. Dit moet Ecowerf helpen om haar wagenpark te verduurzamen. Ecowerf organiseert de afvalinzameling en de afvalverwerking voor ruim 476.000 inwoners in het arrondissement Leuven. De intercommunale moet tegen 2030 haar CO2-uitstoot verminderen […]
Denk je dat je alles al gezien hebt op de vorige Transport & Logistics Awards? Wel, Transportmedia gaat je opnieuw verrassen met tal van animaties, de ene nog origineler dan de andere… en een grote verrassing bij de ingang! We zeggen het maar meteen: de toon wordt meteen bij de ingang gezet met een tentoonstelling […]
Het familiebedrijf Hermos Transport is al sinds 1983 een gevestigde waarde in transportland. Aan het roer van het bedrijf staan Patrick Lenaers en Ina Hermans, die het bedrijf in 2011 overnamen van Ina’s ouders. Twee jaar geleden namen ze hun intrek in een knap hoofdkantoor in Genk-Zuid. Hermos Transport stelt hoge eisen als het gaat […]
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.