TRANSPORT & VAN IN BELGIUM 2017 (juni-juli)

Records…

… zijn er om verbeterd te worden. Voor TRANSPORTMEDIA was de periode 2016-2017 een periode van uitdagingen (overname van Truck & Business, opnieuw organiseren van de Transport & Logistics Awards, lancering van het evenement Best of Van) en alle records, zowel wat de geschreven pers betreft als de televisie en internet (waar onze site www.transportmedia.be vandaag ruim meer dan 30.000 bezoekers per maand telt). Ook voor onze lezers was het een periode van records. Eindelijk, zouden we kunnen stellen. Wat de groei van de activiteiten betreft knoopt het Belgisch wegtransport eindelijk weer aan met de situatie van voor de crisis in 2008. Van die situatie kunnen de goed onderlegde transporteurs profiteren om een keuze te maken in hun klantenbestand en-/of gebruik te maken van de kleine bewegingsmarge die er nu is om over de transportprijzen te onderhandelen. Dat geldt overigens niet voor alle transporteurs, verre van. Deze medaille heeft een keerzijde en we voelden het als sinds vijftien jaar aankomen. De crisis heeft het probleem wat opgeschoven, maar het tekort aan chauffeurs is vandaag duidelijker dan ooit. De voorstanders van autonoom rijden zullen antwoorden dat het volstaat nog wat te wachten op het konvooi rijden en dat autonome trucks duizenden chauffeursjobs zullen uitsparen. Maar dat is helemaal niet zeker. Bovendien is het zeker niet de manier waarop de sector het tekort wil oplossen. Dat moet via een herwaardering van het beroep en misschien dankzij de nieuwe regels die de Commissie heeft voorgesteld! Een stuk van het antwoord vindt u op onze site www.transportmedia.be, in onze magazines Transport Management en Truck & Business… en in de volgende uitgave van ons jaarboek, dat, we zouden het bijna vergeten te vermelden, eveneens een record breekt met 116 bladzijden! Het team van TRANSPORTMEDIA

Recente publicaties

VAN Management 119 (maart – april 2023)

Een frisse start Toegegeven, 2022 was niet het meest spetterende jaar voor de wereld van de lichte bedrijfsvoertuigen, met inschrijvingscijfers die nog steeds te lijden hebben onder de ingewikkelde situatie met vertraagde leveringen. Maar de eerste inschrijvingscijfers voor dit jaar zijn alvast bemoedigend! Ook op andere vlakken konden we het juk van de afgelopen jaren […]

TRANSPORT Management 119 (maart – april 2023)

Wie (lang) kan wachten, wordt rijkelijk beloond Verbrandingsmotoren: gedaan in 2035 voor LBV, beetje uitstel voor vrachtwagens. Vanaf 2035 mogen de autofabrikanten geen lichte bedrijfsvoertuigen met verbrandingsmotor meer verkopen, zowel op benzine, diesel en zelfs hybride. Voor de vrachtwagensector kwam er een beetje respijt: zij zouden tot 2040 van een moratorium genieten waarbij ze hun […]

Link2LOGISTICS Management 65 (maart 2023)

Te weinig ‘Sense of urgency’ Na enkele turbulente jaren lijken de supply chains een vorm van normaliteit teruggevonden te hebben. Volgens mij is het maar een indruk. We gaan nog turbulente jaren tegemoet. Tot mijn verbazing is er nog geen ‘sense of urgency’ in de sector. De afgelopen drie jaren werden de toeleveringsketens wereldwijd en […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo