TRANSPORT & VAN Management – Special Diensten (juli 2019)

Er zal geïnvesteerd moeten worden

De analyse van hun balansen voor 2017 toont duidelijk aan dat de Belgische concessiehouders voor zware bedrijfsvoertuigen profijt hebben getrokken uit de periode van hoogconjunctuur. Bemoedigende cijfers, die zouden moeten bevestigd worden bij het lezen van de balansen voor 2018, maar die ook gevaren inhouden. Zo merken we van het ene merk op het andere grondige verschillen op het gebied van aanwervingen. Bij de ene vallen er ontslagen, terwijl bij de buur gerekruteerd wordt, zonder een directe lijn naar de evolutie van het marktaandeel. Dat betekent onder meer dat de komst van nieuwe, geconnecteerde diensten (en de progressieve komst van elektrische voertuigen in de concessie) de bestaande businessmodellen zal verstoren. Wie zal zich belasten met de analyse van de data gegenereerd door de steeds meer geconnecteerde voertuigen? De constructeur? De importeur en/of de concessiehouder? Wie zal voor deze nieuwe toegevoegde waarde voor de klant instaan en wie ontwikkelt, parallel daarmee, nieuwe competenties? Op dit moment is er zeker geen uniform antwoord op die vragen, maar één ding is zeker: de concessiehouders die vandaag in staat zijn om te investeren in nieuwe beroepen rondom de naverkoop, staan morgen op de polepositie. Claude Yvens, Hoofdredacteur.

Recente publicaties

TRUCK & BUSINESS 279 (december 2021)

Pareto, help! De 80/20 regel wordt toegeschreven aan de Italiaanse econoom Vilfredo Pareto. Een wet die stelt dat ongeveer 80% van de gevolgen het resultaat zijn van slechts 20% van de oorzaken. Toegepast op projectbeheer betekent dit dat 20% van de inspanningen bijdragen tot 80% van de verwezenlijkingen. In België zijn wij eerder specialisten in […]

Link2LOGISTICS Management 60 (december 2021)

  Uitdagingen en veerkracht Traditiegetrouw publiceert Link2Logistics Management in zijn laatste nummer van het jaar de Top 1000 van logistieke sites in België. Zoals u zal lezen, hebben verschillende grote spelers zoals DSV, Kuehne+Nagel en JOST hun voetafdruk vergroot (zowel door organische groei als door overnames), terwijl anderen, zoals Eutraco en Weerts Supply Chain, zich […]

VAN Management 113 (november 2021)

Vraag en aanbod, een kat-en muisspel Terwijl het Salon van Genève zich voor 2022 op de pechstrook parkeert, wachtend op een depannage ofwel een definitieve laatste sleeptocht, viel de beslissing dat het Salon van Brussel in januari wel opnieuw van de partij is. Een beslissing waar vele maanden reikhalzend naar uitgekeken werd, al sturen een […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo