TRANSPORT & VAN Management – Special Diensten (juli 2019)

Er zal geïnvesteerd moeten worden

De analyse van hun balansen voor 2017 toont duidelijk aan dat de Belgische concessiehouders voor zware bedrijfsvoertuigen profijt hebben getrokken uit de periode van hoogconjunctuur. Bemoedigende cijfers, die zouden moeten bevestigd worden bij het lezen van de balansen voor 2018, maar die ook gevaren inhouden. Zo merken we van het ene merk op het andere grondige verschillen op het gebied van aanwervingen. Bij de ene vallen er ontslagen, terwijl bij de buur gerekruteerd wordt, zonder een directe lijn naar de evolutie van het marktaandeel. Dat betekent onder meer dat de komst van nieuwe, geconnecteerde diensten (en de progressieve komst van elektrische voertuigen in de concessie) de bestaande businessmodellen zal verstoren. Wie zal zich belasten met de analyse van de data gegenereerd door de steeds meer geconnecteerde voertuigen? De constructeur? De importeur en/of de concessiehouder? Wie zal voor deze nieuwe toegevoegde waarde voor de klant instaan en wie ontwikkelt, parallel daarmee, nieuwe competenties? Op dit moment is er zeker geen uniform antwoord op die vragen, maar één ding is zeker: de concessiehouders die vandaag in staat zijn om te investeren in nieuwe beroepen rondom de naverkoop, staan morgen op de polepositie. Claude Yvens, Hoofdredacteur.

Recente publicaties

TRUCK & BUSINESS 282 (september 2022)

Een plan voor het einde van dit jaar Op 24 en 25 juni haalde Transportmedia alles uit de kast tijdens ons fonkelnieuwe Passion4Trucks-evenement. Twee totaal verschillende dagen, maar toch één gemene deler: de passie voor de vrachtwagen en voor het beroep van chauffeur. Je had het gezicht moeten zien van de winnaars van de Mooiste […]

LINK2LOGISTICS Management 63 (september 2022)

Mensen en automatisering Hoewel de economische machine door de stijgende prijzen en de toenemende onzekerheid begint te sputteren, blijft het tekort aan arbeidskrachten nijpend. Dat noopt bedrijven tot innovatieve oplossingen om nieuwe en flexibele krachten aan te trekken. Zo ontvouwt Nike’s European Logistics Campus creatieve initiatieven, zoals u in het interview met general manager Kurt […]

TRANSPORT & VAN Management special Bouw (Augustus 2022)

Technicus, een uitstervend ras  De bouwsector kreunt onder een tekort aan werkkrachten. Vooral technici zijn een steeds zeldzaam wordend goed geworden. Dit nijpend tekort laat zich in alle geledingen voelen, met name in de bouw, in de logistiek of in de grondwerken. Het is nochtans een beroep met tal van voordelen. Zo kom je onder […]

Aankomende Events

Sorry, no posts matched your criteria.

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo