TRANSPORT & VAN Management – Special Diensten (juli 2019)

Er zal geïnvesteerd moeten worden

De analyse van hun balansen voor 2017 toont duidelijk aan dat de Belgische concessiehouders voor zware bedrijfsvoertuigen profijt hebben getrokken uit de periode van hoogconjunctuur. Bemoedigende cijfers, die zouden moeten bevestigd worden bij het lezen van de balansen voor 2018, maar die ook gevaren inhouden. Zo merken we van het ene merk op het andere grondige verschillen op het gebied van aanwervingen. Bij de ene vallen er ontslagen, terwijl bij de buur gerekruteerd wordt, zonder een directe lijn naar de evolutie van het marktaandeel. Dat betekent onder meer dat de komst van nieuwe, geconnecteerde diensten (en de progressieve komst van elektrische voertuigen in de concessie) de bestaande businessmodellen zal verstoren. Wie zal zich belasten met de analyse van de data gegenereerd door de steeds meer geconnecteerde voertuigen? De constructeur? De importeur en/of de concessiehouder? Wie zal voor deze nieuwe toegevoegde waarde voor de klant instaan en wie ontwikkelt, parallel daarmee, nieuwe competenties? Op dit moment is er zeker geen uniform antwoord op die vragen, maar één ding is zeker: de concessiehouders die vandaag in staat zijn om te investeren in nieuwe beroepen rondom de naverkoop, staan morgen op de polepositie. Claude Yvens, Hoofdredacteur.

Recente publicaties

VAN Management 109 (januari 2021)

2021, een overgangsjaar Volgens de Europese Commissie moet tegen 2030 een groot deel van het verkeer in de steden koolstofvrij worden gemaakt. Fabrikanten hebben zeer precieze (en vrij moeilijke) targets om te halen, met bijbehorende boetes. Volgens hen wordt de elektrische bestelwagen ‘het onderwerp van het jaar 2021’. De elektrische aandrijving luidt de komst in […]

TRANSPORT Management 109 (januari 2021)

Een halfvolle of halflege fles: Aan u de keuze! Het begin van het jaar is traditioneel de gelegenheid om even achterom te kijken, maar ook om een kristallen bol boven te halen. Van deze regel wijken wij niet af. Ik zal u niets nieuws vertellen wanneer ik erop wijs dat de pandemie aanzienlijke negatieve gevolgen […]

TRUCK & BUSINESS 275 (december 2020)

Fail fast! Faal snel! Dat is de raad die ik geef als conclusie van ons debat over innovatie in transport, dat we uitzonden als ouverture van de Virtual TRANSPORTMEDIA Xperience op 1 december. Een evenement dat net als dit nummer van Truck & Business geheel in het teken stond van innovatie. Het wegtransport heeft immers […]

[advertisement plaats configureren in plugin zodat die hier kan opgeroepen worden]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo