TRANSPORT & VAN Management Special Diensten (juli 2020)

WE KUNNEN NERGENS MEER ZEKER VAN ZIJN

De lente van 2020 heeft aangetoond dat tal van zaken die we als onveranderlijk zagen op de keper beschouwd slechts een relatief belang hebben. Neem de Olympische Spelen bijvoorbeeld. Het jaar 2020 zal het eerste Olympisch jaar zijn zonder Spelen, maar de wereld houdt daarom niet op te draaien. In België scheelde het weinig of we maakten een jaar mee zonder autosalon. Ondenkbaar, een jaar zonder autosalon voor het eerst sinds 1960? Vraag het maar aan de organisatoren van Genève, Paris of Frankfurt wat ze er van denken!

Dat alles slechts als inleiding om te onderlijnen dat de concessiehouders en werkplaatsen wel hun nuttigheid bewezen hebben in deze gezondheidscrisis. Hun klanten stonden op de eerste lijn om de ziekenhuizen en supermarkten te bevoorraden. Het was noodzakelijk om die mobiliteit te garanderen en dat zelfs in de moeilijkste omstandigheden. Dat wil niet zeggen dat alles rozengeur en maneschijn was. De uitdagingen als gevolg van de nieuwe economische crisis zijn immens, maar het is slechts een extra uitdaging naast die van de alternatieve aandrijving en de connectiviteit. Daarvan getuigen de artikels in dit nummer “Special Services’.

Om zich tegen al die uitdagingen te bewapenen is alle bedrijfskracht van een concessie nodig en op dat vlak kunnen we hen volledig vertrouwen.

Claude Yvens,
Hoofdredacteur.

Recente publicaties

VAN Management 119 (maart – april 2023)

Een frisse start Toegegeven, 2022 was niet het meest spetterende jaar voor de wereld van de lichte bedrijfsvoertuigen, met inschrijvingscijfers die nog steeds te lijden hebben onder de ingewikkelde situatie met vertraagde leveringen. Maar de eerste inschrijvingscijfers voor dit jaar zijn alvast bemoedigend! Ook op andere vlakken konden we het juk van de afgelopen jaren […]

TRANSPORT Management 119 (maart – april 2023)

Wie (lang) kan wachten, wordt rijkelijk beloond Verbrandingsmotoren: gedaan in 2035 voor LBV, beetje uitstel voor vrachtwagens. Vanaf 2035 mogen de autofabrikanten geen lichte bedrijfsvoertuigen met verbrandingsmotor meer verkopen, zowel op benzine, diesel en zelfs hybride. Voor de vrachtwagensector kwam er een beetje respijt: zij zouden tot 2040 van een moratorium genieten waarbij ze hun […]

Link2LOGISTICS Management 65 (maart 2023)

Te weinig ‘Sense of urgency’ Na enkele turbulente jaren lijken de supply chains een vorm van normaliteit teruggevonden te hebben. Volgens mij is het maar een indruk. We gaan nog turbulente jaren tegemoet. Tot mijn verbazing is er nog geen ‘sense of urgency’ in de sector. De afgelopen drie jaren werden de toeleveringsketens wereldwijd en […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo