TRANSPORT & VAN Management – Special Diensten (november 2017)

Amuseer U, verbaas U, informeer U!

Ik hoop dat u er evenveel plezier aan beleeft als ik bij het lezen van dit nieuwe opus van onze traditionele – en jaarlijkse – uitgave Special Diensten. Alvorens u zich gaat verdiepen in de inhoud, wil ik toch enkele van de thema’s in dit nummer belichten. Vooreerst het spektakel, met de veilingen georganiseerd door Ritchie Bros, die we u laten meeleven alsof u er zelf bij was. Maar het is niet alleen spektakel het is tevens doelmatig: op één minuut tijd, gechronometreerd, is een voertuig verkocht! Een verrassing vervolgens, want twee merken van bedrijfsvoertuigen passen hun strategie op het gebied van netwerk op een totaal andere manier aan. Enerzijds zien we dat Mercedes-Benz zijn filialen aan een privé groep verkoopt, anderzijds koopt Volvo Trucks opnieuw een groep van privé concessiehouders op. Zoals altijd is de ene zijn waarheid niet die van een andere… Nog meer verrassing met de resultaten van een onderzoek dat DKV uitvoerde bij de chauffeurs. Dat onderzoek toont aan dat hun belangrijkste bekommernis niet hun salaris of de werkdruk is, maar wel degelijk de veiligheid! Bovendien is 80 % van de chauffeurs trots op het beroep. Dat is aangenaam om te horen. Informatief tenslotte is de alarmkreet van onze hoofdredacteur: op het vlak van de Code 95 is het hoogdringend tijd om actie te ondernemen, vooral voor de praktische lessen. Dat moet vermijden dat de transporteurs nog maar eens geconfronteerd worden met een tekort aan opleidingen en opleiders. Een goed verstaander heeft maar één woord nodig! Christophe Duckers, Redactiedirecteur.

Recente publicaties

TRUCK & BUSINESS 272 (maart 2020)

Eén en al passie Op het moment dat Peter Brock van sponsor Mercedes-Benz Trucks de omslag opende met daarin de naam van de nieuwe Transporteur van het Jaar, was de spanning te snijden op het podium. Toen de naam Snel werd afgekondigd, was iedereen die zich in de buurt van tafel 133 bevond, getuige van […]

LINK2LOGISTICS Management 53 (maart 2020)

Bewustwording Ik weet niet of jullie het ook voelen, maar de logistieke sector slaat een nieuwe weg in. Veel bedrijven gaan over van ‘green washing’ naar ‘green acting’. Het bijzondere is dat dit bewustzijn groeit nu zich een vertraging van de economie begint af te tekenen. Dit is een teken dat de klimaatinspanningen reëel zijn. […]

VAN Management 105 (maart 2020)

Overaanbod aan studies werkt contraproductief In tijden waarin het moeilijk kiezen is tussen de verschillende technologische opties, waant iedereen zich expert. Sommigen voegen er bovendien een flinke dosis slechte wil aan toe. Het volstaat om enkele fora over Tesla te bekijken… “Een degelijke vergelijkende studie zou toch een uitweg kunnen bieden”, hoor ik u zeggen. […]

[advertisement plaats configureren in plugin zodat die hier kan opgeroepen worden]

Aankomende Events

Ontvangt u onze wekelijkse newsletter nog niet? Schrijf u dan nu in!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo