VAN Management 102 (juni 2019)

Koffiedikkijken

Het jaar 2019 wordt nu niet meteen het gemakkelijkste jaar voor de aankopers van lichte bedrijfsvoertuigen. In tegenstelling tot personenwagens ligt het niet voor de hand om de nieuwe WLTP-reglementering toe te passen. Wat WLTP? Hoe WLTP? Waar WLTP? WLTP, voluit Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure, is een nieuw homologatieprocédé die wereldwijd dezelfde normen hanteert voor de berekening van het brandstofverbruik. Waarom zorgt deze procedure (die de vroegere NEDC-normen vervangt) voor zoveel kopzorgen bij de klanten? In deze editie laten we een specialist aan het woord. Door de nieuwe procedures worden de constructeurs verplicht om in vergelijking met vroeger meer modellen en versies te laten homologeren. Ze hebben hiervoor de tijd tot 31 augustus. Het is niet zeker of deze deadline haalbaar is en sommige uitvoeringen zouden niet tijdig opnieuw ter homologatie kunnen aangeboden worden. Het wordt een moeilijke keuze. Wat ons betreft zijn er twee opties: de bedrijven in kwestie schrijven hun nieuwe voertuigen voor eind augustus in, of ze wachten geduldig af wat de toekomst brengt. Het is hoe dan ook duidelijk dat het vertrouwen tussen de klant, zijn concessiehouder en de constructeur zwaar op de proef zal worden gesteld!   Claude Yvens, Hoofdredacteur.

Recente publicaties

TRUCK & BUSINESS 279 (december 2021)

Pareto, help! De 80/20 regel wordt toegeschreven aan de Italiaanse econoom Vilfredo Pareto. Een wet die stelt dat ongeveer 80% van de gevolgen het resultaat zijn van slechts 20% van de oorzaken. Toegepast op projectbeheer betekent dit dat 20% van de inspanningen bijdragen tot 80% van de verwezenlijkingen. In België zijn wij eerder specialisten in […]

Link2LOGISTICS Management 60 (december 2021)

  Uitdagingen en veerkracht Traditiegetrouw publiceert Link2Logistics Management in zijn laatste nummer van het jaar de Top 1000 van logistieke sites in België. Zoals u zal lezen, hebben verschillende grote spelers zoals DSV, Kuehne+Nagel en JOST hun voetafdruk vergroot (zowel door organische groei als door overnames), terwijl anderen, zoals Eutraco en Weerts Supply Chain, zich […]

VAN Management 113 (november 2021)

Vraag en aanbod, een kat-en muisspel Terwijl het Salon van Genève zich voor 2022 op de pechstrook parkeert, wachtend op een depannage ofwel een definitieve laatste sleeptocht, viel de beslissing dat het Salon van Brussel in januari wel opnieuw van de partij is. Een beslissing waar vele maanden reikhalzend naar uitgekeken werd, al sturen een […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo