VAN Management 103 (september – oktober 2019)

Gekortwiekte opties

Belgische klanten hebben de reputatie dat ze hun bedrijfsvoertuigen zoveel mogelijk willen uitrusten in functie van hun behoeften. Door de invoering van de nieuwe gelijkvormigheidsattesten moesten de keuzemogelijkheden al gedeeltelijk op dieet. Met de komst van de WLTP-normen worden de ombouwmogelijkheden en motorenprogramma’s verder gekortwiekt. De voertuigenhomologatie is zo duur geworden dat de constructeurs moeten knippen in het aantal fabrieksvoertuigen. De WLTP-normen zullen bovendien gepaard gaan met een onmiddellijk voelbare prijsverhoging. Het is maar te hopen dat al deze pretbedervers geen einde maken aan de positieve hype waar de Belgische markt van lichte bedrijfsvoertuigen al enkele jaren getuige van is. De volgende jaren zullen de opties verder worden afgeroomd: als twee kleppers als Ford en Volkswagen aankondigen dat ze gaan samenwerken in de toekomst, dan kan het niet anders dat we afstevenen op nog meer gemeenschappelijke platforms en meer uniformisering. Om het verschil te maken met de concurrentie, blijven er op die manier nog twee mogelijkheden over: prijs en service. Hoe het ook uitdraait… de eindklant zou er wel eens zijn voordeel mee kunnen doen.

Claude Yvens,
Hoofdredacteur.

Recente publicaties

VAN Management 109 (januari 2021)

2021, een overgangsjaar Volgens de Europese Commissie moet tegen 2030 een groot deel van het verkeer in de steden koolstofvrij worden gemaakt. Fabrikanten hebben zeer precieze (en vrij moeilijke) targets om te halen, met bijbehorende boetes. Volgens hen wordt de elektrische bestelwagen ‘het onderwerp van het jaar 2021’. De elektrische aandrijving luidt de komst in […]

TRANSPORT Management 109 (januari 2021)

Een halfvolle of halflege fles: Aan u de keuze! Het begin van het jaar is traditioneel de gelegenheid om even achterom te kijken, maar ook om een kristallen bol boven te halen. Van deze regel wijken wij niet af. Ik zal u niets nieuws vertellen wanneer ik erop wijs dat de pandemie aanzienlijke negatieve gevolgen […]

TRUCK & BUSINESS 275 (december 2020)

Fail fast! Faal snel! Dat is de raad die ik geef als conclusie van ons debat over innovatie in transport, dat we uitzonden als ouverture van de Virtual TRANSPORTMEDIA Xperience op 1 december. Een evenement dat net als dit nummer van Truck & Business geheel in het teken stond van innovatie. Het wegtransport heeft immers […]

[advertisement plaats configureren in plugin zodat die hier kan opgeroepen worden]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo