VAN Management 103 (september – oktober 2019)

Gekortwiekte opties

Belgische klanten hebben de reputatie dat ze hun bedrijfsvoertuigen zoveel mogelijk willen uitrusten in functie van hun behoeften. Door de invoering van de nieuwe gelijkvormigheidsattesten moesten de keuzemogelijkheden al gedeeltelijk op dieet. Met de komst van de WLTP-normen worden de ombouwmogelijkheden en motorenprogramma’s verder gekortwiekt. De voertuigenhomologatie is zo duur geworden dat de constructeurs moeten knippen in het aantal fabrieksvoertuigen. De WLTP-normen zullen bovendien gepaard gaan met een onmiddellijk voelbare prijsverhoging. Het is maar te hopen dat al deze pretbedervers geen einde maken aan de positieve hype waar de Belgische markt van lichte bedrijfsvoertuigen al enkele jaren getuige van is. De volgende jaren zullen de opties verder worden afgeroomd: als twee kleppers als Ford en Volkswagen aankondigen dat ze gaan samenwerken in de toekomst, dan kan het niet anders dat we afstevenen op nog meer gemeenschappelijke platforms en meer uniformisering. Om het verschil te maken met de concurrentie, blijven er op die manier nog twee mogelijkheden over: prijs en service. Hoe het ook uitdraait… de eindklant zou er wel eens zijn voordeel mee kunnen doen.

Claude Yvens,
Hoofdredacteur.

Recente publicaties

TRANSPORT & VAN IN BELGIUM (mei 2020)

We komen hier wel uit! Eerlijk gezegd, wie had zich een gezondheidscrisis van dergelijke kracht kunnen voorstellen? Wie had kunnen denken dat een heel land onder huisarrest zou staan om de opmars van een virus tegen te gaan… en dat de bevolking het bereidwillig of onwillig zou accepteren? Maar dat is wat er is gebeurd, […]

TRUCK & BUSINESS 272 (maart 2020)

Eén en al passie Op het moment dat Peter Brock van sponsor Mercedes-Benz Trucks de omslag opende met daarin de naam van de nieuwe Transporteur van het Jaar, was de spanning te snijden op het podium. Toen de naam Snel werd afgekondigd, was iedereen die zich in de buurt van tafel 133 bevond, getuige van […]

LINK2LOGISTICS Management 53 (maart 2020)

Bewustwording Ik weet niet of jullie het ook voelen, maar de logistieke sector slaat een nieuwe weg in. Veel bedrijven gaan over van ‘green washing’ naar ‘green acting’. Het bijzondere is dat dit bewustzijn groeit nu zich een vertraging van de economie begint af te tekenen. Dit is een teken dat de klimaatinspanningen reëel zijn. […]

[advertisement plaats configureren in plugin zodat die hier kan opgeroepen worden]

Aankomende Events

Ontvangt u onze wekelijkse newsletter nog niet? Schrijf u dan nu in!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo