VAN Management 103 (september – oktober 2019)

Gekortwiekte opties

Belgische klanten hebben de reputatie dat ze hun bedrijfsvoertuigen zoveel mogelijk willen uitrusten in functie van hun behoeften. Door de invoering van de nieuwe gelijkvormigheidsattesten moesten de keuzemogelijkheden al gedeeltelijk op dieet. Met de komst van de WLTP-normen worden de ombouwmogelijkheden en motorenprogramma’s verder gekortwiekt. De voertuigenhomologatie is zo duur geworden dat de constructeurs moeten knippen in het aantal fabrieksvoertuigen. De WLTP-normen zullen bovendien gepaard gaan met een onmiddellijk voelbare prijsverhoging. Het is maar te hopen dat al deze pretbedervers geen einde maken aan de positieve hype waar de Belgische markt van lichte bedrijfsvoertuigen al enkele jaren getuige van is. De volgende jaren zullen de opties verder worden afgeroomd: als twee kleppers als Ford en Volkswagen aankondigen dat ze gaan samenwerken in de toekomst, dan kan het niet anders dat we afstevenen op nog meer gemeenschappelijke platforms en meer uniformisering. Om het verschil te maken met de concurrentie, blijven er op die manier nog twee mogelijkheden over: prijs en service. Hoe het ook uitdraait… de eindklant zou er wel eens zijn voordeel mee kunnen doen.

Claude Yvens,
Hoofdredacteur.

Recente publicaties

VAN Management 111 (juli 2021)

Elektriciteit in de lucht? We hebben het regelmatig over elektrische bestelwagens… maar de verkoop van deze ‘emissievrije’ modellen is nog bijzonder beperkt. In 2019 werden er 399 nieuwe elektrische bestelwagens ingeschreven, goed voor 0,5% van de markt. Afgelopen jaar waren dat er 446, een aandeel van amper 0,6%. Begrijpelijk. Hun gebruikskost is misschien wel lager, […]

TRANSPORT Management 111 (juli 2021)

De chauffeur, een steeds schaarser goed Zoals gewoonlijk wild ik met u mijn indrukken delen over een aantal onderwerpen die de laatste tijd in onze sector in het nieuws geweest zijn. Aarzel niet om te reageren met commentaar/kritiek/opmerkingen op mijn bedenkingen… In de Belgische transportwereld duiken verschillende nieuwe gezichten op. Enkele maanden geleden kondigde Ford […]

TRUCK & BUSINESS 277 (mei-juni 2021)

Over alles kan gediscussieerd worden, maar niet eender hoe Niemand (of bijna niemand) die nog ontkent dat het wegvervoer koolstofvrij moet worden gemaakt, en hoe sneller hoe beter voor de planeet. De plannen zijn plots in een stroomversnelling gekomen en verschillende fabrikanten kondigen nu al de datum aan waarop ze nagenoeg zullen stoppen met de […]

[advertisement plaats configureren in plugin zodat die hier kan opgeroepen worden]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo