VAN Management 103 (september – oktober 2019)

Gekortwiekte opties

Belgische klanten hebben de reputatie dat ze hun bedrijfsvoertuigen zoveel mogelijk willen uitrusten in functie van hun behoeften. Door de invoering van de nieuwe gelijkvormigheidsattesten moesten de keuzemogelijkheden al gedeeltelijk op dieet. Met de komst van de WLTP-normen worden de ombouwmogelijkheden en motorenprogramma’s verder gekortwiekt. De voertuigenhomologatie is zo duur geworden dat de constructeurs moeten knippen in het aantal fabrieksvoertuigen. De WLTP-normen zullen bovendien gepaard gaan met een onmiddellijk voelbare prijsverhoging. Het is maar te hopen dat al deze pretbedervers geen einde maken aan de positieve hype waar de Belgische markt van lichte bedrijfsvoertuigen al enkele jaren getuige van is. De volgende jaren zullen de opties verder worden afgeroomd: als twee kleppers als Ford en Volkswagen aankondigen dat ze gaan samenwerken in de toekomst, dan kan het niet anders dat we afstevenen op nog meer gemeenschappelijke platforms en meer uniformisering. Om het verschil te maken met de concurrentie, blijven er op die manier nog twee mogelijkheden over: prijs en service. Hoe het ook uitdraait… de eindklant zou er wel eens zijn voordeel mee kunnen doen.

Claude Yvens,
Hoofdredacteur.

Recente publicaties

VAN Management 119 (maart – april 2023)

Een frisse start Toegegeven, 2022 was niet het meest spetterende jaar voor de wereld van de lichte bedrijfsvoertuigen, met inschrijvingscijfers die nog steeds te lijden hebben onder de ingewikkelde situatie met vertraagde leveringen. Maar de eerste inschrijvingscijfers voor dit jaar zijn alvast bemoedigend! Ook op andere vlakken konden we het juk van de afgelopen jaren […]

TRANSPORT Management 119 (maart – april 2023)

Wie (lang) kan wachten, wordt rijkelijk beloond Verbrandingsmotoren: gedaan in 2035 voor LBV, beetje uitstel voor vrachtwagens. Vanaf 2035 mogen de autofabrikanten geen lichte bedrijfsvoertuigen met verbrandingsmotor meer verkopen, zowel op benzine, diesel en zelfs hybride. Voor de vrachtwagensector kwam er een beetje respijt: zij zouden tot 2040 van een moratorium genieten waarbij ze hun […]

Link2LOGISTICS Management 65 (maart 2023)

Te weinig ‘Sense of urgency’ Na enkele turbulente jaren lijken de supply chains een vorm van normaliteit teruggevonden te hebben. Volgens mij is het maar een indruk. We gaan nog turbulente jaren tegemoet. Tot mijn verbazing is er nog geen ‘sense of urgency’ in de sector. De afgelopen drie jaren werden de toeleveringsketens wereldwijd en […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo