VAN Management 114 (januari 2022)

Op het ritme van de golven

Toen vorig jaar het Salon van Brussel geannuleerd werd, heerste er verslagenheid. Maar in 2022 zouden we terug in ‘het rijk der vrijheid’ zitten, de schade inhalen en opnieuw het glas kunnen heffen op een jaar zonder beperkingen. Een jaar later zijn we nog altijd niet ontwaakt uit de nachtmerrie die Covid-19 is, maar we hebben wel geleerd om flexibel om te gaan met de voortdurend wijzigende omstandigheden, die deinen op het ritme van de coronagolven en nieuwe varianten.

Terwijl het editoriaal in het vorige nummer van dit magazine nog een vreugdekreet was na de beslissing van Salonorganisator Febiac om door te zetten met de plannen voor de jaarlijkse afspraak van de sector, begon de hoop kort daarna af te brokkelen… om opnieuw niet veel later uit te monden in een verplaatsing van het Salon naar “de concessiehouders in het hele land”. Geen annulering dus, en een afspraak in 2023 voor een Salon ‘zoals het hoort’, op de Heizel in Brussel.

De nieuwe plannen zorgen ervoor dat iedereen snel moet schakelen. Nieuwe marketingplannen, acties die op poten gezet moeten worden en communicatie die aangepast wordt. Ook bij Transportmedia gingen we meteen aan de slag en bouwen we verder op de succesvolle formule die vorig jaar het luik van de lichte bedrijfsvoertuigen op het Salon verving: Passion4VANS. Want ook wij hebben geleerd ons aan te passen aan het ritme van de coronagolven, net zoals de hele sector dat zo goed en zo kwaad als mogelijk probeert te doen. Je leest er alles over in dit magazine.

Veel leesplezier!

Arnaud Henckaerts
Hoofdredacteur

Recente publicaties

VAN Management 119 (maart – april 2023)

Een frisse start Toegegeven, 2022 was niet het meest spetterende jaar voor de wereld van de lichte bedrijfsvoertuigen, met inschrijvingscijfers die nog steeds te lijden hebben onder de ingewikkelde situatie met vertraagde leveringen. Maar de eerste inschrijvingscijfers voor dit jaar zijn alvast bemoedigend! Ook op andere vlakken konden we het juk van de afgelopen jaren […]

TRANSPORT Management 119 (maart – april 2023)

Wie (lang) kan wachten, wordt rijkelijk beloond Verbrandingsmotoren: gedaan in 2035 voor LBV, beetje uitstel voor vrachtwagens. Vanaf 2035 mogen de autofabrikanten geen lichte bedrijfsvoertuigen met verbrandingsmotor meer verkopen, zowel op benzine, diesel en zelfs hybride. Voor de vrachtwagensector kwam er een beetje respijt: zij zouden tot 2040 van een moratorium genieten waarbij ze hun […]

Link2LOGISTICS Management 65 (maart 2023)

Te weinig ‘Sense of urgency’ Na enkele turbulente jaren lijken de supply chains een vorm van normaliteit teruggevonden te hebben. Volgens mij is het maar een indruk. We gaan nog turbulente jaren tegemoet. Tot mijn verbazing is er nog geen ‘sense of urgency’ in de sector. De afgelopen drie jaren werden de toeleveringsketens wereldwijd en […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo