Van Management 70 (06/2012)

EDITO

De griekse DIV

De Belgische Dienst voor de Inschrijving van Voertuigen (DIV) zit met een probleem. Het begon vorige maand al, toen de DIV overschakelde op een nieuw informaticasysteem. Door een opeenvolging van kinderziektes en stabiliteitsproblemen stapelden de aanvragen zich op, en konden nieuwe inschrijvingen niet geregistreerd worden. Het resultaat: nietsvermoedende kopers van nieuwe voertuigen stonden urenlang aan te schuiven aan de DIV-loketten, om nadien van een kale reis terug te keren. Topman Jean-Paul Gailly smeekte onlangs zelfs in de kranten om weg te blijven bij de DIV, omdat ze de toestroom aan aanvragen simpelweg niet meer kunnen bijhouden. Een behoorlijk pijnlijke situatie, te meer daar professionals die investeren in nieuwe voertuigen er toch van zouden mogen uitgaan dat ze die voertuigen binnen afzienbare tijd ook daadwerkelijk kunnen inzetten. Niet dus. Kortom: ons land is alweer een Belgenmop rijker. Ook de Griekse Dienst voor de Inschrijving van Voertuigen zit met de handen in het haar, al kampen ze daar met problemen van een heel andere orde. In de eerste vier maanden van dit jaar werden er in heel Griekenland een schamele 100  bestelwagens ingeschreven, waar dat in ons land nog steeds meer dan 11.000 eenheden bedraagt (- 7,8 % t.o.v. vorig jaar). De bestelwagenmarkt houdt zich dus relatief goed staande, en dat is meteen ook de reden waarom we u in deze editie onze nieuwe aankoopgids voorschotelen. Bestellen mag, inschrijven (helaas) nog niet…

Recente publicaties

VAN Management 119 (maart – april 2023)

Een frisse start Toegegeven, 2022 was niet het meest spetterende jaar voor de wereld van de lichte bedrijfsvoertuigen, met inschrijvingscijfers die nog steeds te lijden hebben onder de ingewikkelde situatie met vertraagde leveringen. Maar de eerste inschrijvingscijfers voor dit jaar zijn alvast bemoedigend! Ook op andere vlakken konden we het juk van de afgelopen jaren […]

TRANSPORT Management 119 (maart – april 2023)

Wie (lang) kan wachten, wordt rijkelijk beloond Verbrandingsmotoren: gedaan in 2035 voor LBV, beetje uitstel voor vrachtwagens. Vanaf 2035 mogen de autofabrikanten geen lichte bedrijfsvoertuigen met verbrandingsmotor meer verkopen, zowel op benzine, diesel en zelfs hybride. Voor de vrachtwagensector kwam er een beetje respijt: zij zouden tot 2040 van een moratorium genieten waarbij ze hun […]

Link2LOGISTICS Management 65 (maart 2023)

Te weinig ‘Sense of urgency’ Na enkele turbulente jaren lijken de supply chains een vorm van normaliteit teruggevonden te hebben. Volgens mij is het maar een indruk. We gaan nog turbulente jaren tegemoet. Tot mijn verbazing is er nog geen ‘sense of urgency’ in de sector. De afgelopen drie jaren werden de toeleveringsketens wereldwijd en […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo