VAN Management 87 (03/2016)

Het jaar van de… powernap en wasmachines

2016 belooft een jaar te worden boordevol nieuwigheden. Zo kondigde Citroën, Peugeot én Toyota aan hun Frans-Japanse alliantie te bekrachtigen met de nieuwe modellen Jumpy, Expert en ProAce. Ook Fiat zat niet stil en komt dit jaar naar buiten met een nieuwe Scudo – uiteraard een kopie van zijn ‘broer’ Renault Trafic. Eendracht maakt macht, zo blijkt uit recente cijfers. Want januari 2016 doet het maar liefst 11 procent beter in vergelijking met een jaar voordien. De cijfers liegen er niet om: lichte bedrijfsvoertuigen zijn hotter dan ooit tevoren. Doch lijkt 2016 vooral het jaar te worden van… de futuristische bestelwagens. Zo komen Volkswagen en – alweer – Toyota naar buiten met een ‘minibus van de toekomst’. Vooral voor VW is het een markt die geen geheimen meer heeft. Na de Bulli – die nooit het productieproces bereikte – komen de Duitsers nu met de Budd-E naar buiten, die verbonden is met de rest van de wereld. En dat mag je vrij letterlijk opvatten, want de wagen zit volgepropt met futuristische communicatie- en connectiviteitssnufjes. Heb je geen tijd gehad om het wasmachine aan te zetten? Geen probleem! Budd-E heeft toegang tot je eigen huis. In één klap heb je er een nieuwe wagen én een conciërge bij. Het kan nog spectaculairder, want bij Toyota kan je het interieur van de U2 in enkele simpele stappen volledig ombouwen. Rails op de vloer stellen de gebruiker in staat om de stoelindeling volledig aan te passen aan zijn eigen behoeften. Even een powernapje doen? Zetels aan de kant, en oogjes dicht! Maar eigenlijk staat de wagen vooral voor Urban Utility en voorziet stadsdistributie op de meest efficiënte manier. Future, het klinkt allemaal geweldig, maar of deze wagens er daadwerkelijk komen is maar de vraag. Wordt ongetwijfeld vervolgd. Yannick Haesevoets

Recente publicaties

TRUCK & BUSINESS 279 (december 2021)

Pareto, help! De 80/20 regel wordt toegeschreven aan de Italiaanse econoom Vilfredo Pareto. Een wet die stelt dat ongeveer 80% van de gevolgen het resultaat zijn van slechts 20% van de oorzaken. Toegepast op projectbeheer betekent dit dat 20% van de inspanningen bijdragen tot 80% van de verwezenlijkingen. In België zijn wij eerder specialisten in […]

Link2LOGISTICS Management 60 (december 2021)

  Uitdagingen en veerkracht Traditiegetrouw publiceert Link2Logistics Management in zijn laatste nummer van het jaar de Top 1000 van logistieke sites in België. Zoals u zal lezen, hebben verschillende grote spelers zoals DSV, Kuehne+Nagel en JOST hun voetafdruk vergroot (zowel door organische groei als door overnames), terwijl anderen, zoals Eutraco en Weerts Supply Chain, zich […]

VAN Management 113 (november 2021)

Vraag en aanbod, een kat-en muisspel Terwijl het Salon van Genève zich voor 2022 op de pechstrook parkeert, wachtend op een depannage ofwel een definitieve laatste sleeptocht, viel de beslissing dat het Salon van Brussel in januari wel opnieuw van de partij is. Een beslissing waar vele maanden reikhalzend naar uitgekeken werd, al sturen een […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo