VAN Management 87 (03/2016)

Het jaar van de… powernap en wasmachines

2016 belooft een jaar te worden boordevol nieuwigheden. Zo kondigde Citroën, Peugeot én Toyota aan hun Frans-Japanse alliantie te bekrachtigen met de nieuwe modellen Jumpy, Expert en ProAce. Ook Fiat zat niet stil en komt dit jaar naar buiten met een nieuwe Scudo – uiteraard een kopie van zijn ‘broer’ Renault Trafic. Eendracht maakt macht, zo blijkt uit recente cijfers. Want januari 2016 doet het maar liefst 11 procent beter in vergelijking met een jaar voordien. De cijfers liegen er niet om: lichte bedrijfsvoertuigen zijn hotter dan ooit tevoren. Doch lijkt 2016 vooral het jaar te worden van… de futuristische bestelwagens. Zo komen Volkswagen en – alweer – Toyota naar buiten met een ‘minibus van de toekomst’. Vooral voor VW is het een markt die geen geheimen meer heeft. Na de Bulli – die nooit het productieproces bereikte – komen de Duitsers nu met de Budd-E naar buiten, die verbonden is met de rest van de wereld. En dat mag je vrij letterlijk opvatten, want de wagen zit volgepropt met futuristische communicatie- en connectiviteitssnufjes. Heb je geen tijd gehad om het wasmachine aan te zetten? Geen probleem! Budd-E heeft toegang tot je eigen huis. In één klap heb je er een nieuwe wagen én een conciërge bij. Het kan nog spectaculairder, want bij Toyota kan je het interieur van de U2 in enkele simpele stappen volledig ombouwen. Rails op de vloer stellen de gebruiker in staat om de stoelindeling volledig aan te passen aan zijn eigen behoeften. Even een powernapje doen? Zetels aan de kant, en oogjes dicht! Maar eigenlijk staat de wagen vooral voor Urban Utility en voorziet stadsdistributie op de meest efficiënte manier. Future, het klinkt allemaal geweldig, maar of deze wagens er daadwerkelijk komen is maar de vraag. Wordt ongetwijfeld vervolgd. Yannick Haesevoets

Recente publicaties

TRUCK & BUSINESS 272 (maart 2020)

Eén en al passie Op het moment dat Peter Brock van sponsor Mercedes-Benz Trucks de omslag opende met daarin de naam van de nieuwe Transporteur van het Jaar, was de spanning te snijden op het podium. Toen de naam Snel werd afgekondigd, was iedereen die zich in de buurt van tafel 133 bevond, getuige van […]

LINK2LOGISTICS Management 53 (maart 2020)

Bewustwording Ik weet niet of jullie het ook voelen, maar de logistieke sector slaat een nieuwe weg in. Veel bedrijven gaan over van ‘green washing’ naar ‘green acting’. Het bijzondere is dat dit bewustzijn groeit nu zich een vertraging van de economie begint af te tekenen. Dit is een teken dat de klimaatinspanningen reëel zijn. […]

VAN Management 105 (maart 2020)

Overaanbod aan studies werkt contraproductief In tijden waarin het moeilijk kiezen is tussen de verschillende technologische opties, waant iedereen zich expert. Sommigen voegen er bovendien een flinke dosis slechte wil aan toe. Het volstaat om enkele fora over Tesla te bekijken… “Een degelijke vergelijkende studie zou toch een uitweg kunnen bieden”, hoor ik u zeggen. […]

[advertisement plaats configureren in plugin zodat die hier kan opgeroepen worden]

Aankomende Events

Ontvangt u onze wekelijkse newsletter nog niet? Schrijf u dan nu in!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo