Passion4Vans – multimediaal event met een hart voor lichte bedrijfsvoertuigen

Voor het eerst sinds de splitsing van het ‘Autosalon’ en het ‘Salon van de Lichte Bedrijfsvoertuigen’ in 1978 zal het in januari 2021 stil zijn in de Heizelpaleizen. Gezien de onzekerheid rond de coronamaatregelen besliste salonorganisator Febiac al begin oktober om een jaar over te slaan. Maar geen nood, er is een alternatief: Passion4Vans, dat Transportmedia op poten zet met de steun van salonorganisator Febiac.

Horeca en evenementen staan tot nader order op non-actief en de eindejaarsfeesten verliepen in besloten kring. Zelfs al zou er geïnvesteerd zijn in de organisatie van een bedrijfsvoertuigensalon, dan nog zouden die inspanningen uiteindelijk tevergeefs geweest zijn. Maar januari is traditioneel een belangrijke maand voor de verkoop van auto’s en bestelwagens, dus voor kopers, invoerders en verdelers gaat de traditionele ‘Salonperiode’ met productlanceringen en kortingen gewoon door.

Magazine, TV-uitzending, virtueel salon en newsletter

Ook Transportmedia kon zich als specialist in de bedrijfsvoertuigensector natuurlijk niet onbetuigd laten, en werkte met Passion4Vans een concept uit dat de sterke media van het huis combineert om te zorgen voor een multimediaal alternatief om de sector van de lichte bedrijfsvoertuigen de aandacht te geven die het verdient in deze moeilijke periode. Naast een speciale editie van het magazine VAN Management, omvat dat ook een TRANSPORT & VAN.TV die zowel in het Nederlands als het Frans uitgezonden wordt op Kanaal Z (in het Nederlands) en Canal Z (in het Frans), en dat in het weekend van 23 en 24 januari met heruitzending op 30 en 31 januari. Daarin komen de belangrijkste spelers in de lichte en zware bedrijfsvoertuigenwereld aan het woord en kan je reportages bekijken over de nieuwste producten en diensten.

Daarnaast organiseert Transportmedia in dit kader ook een virtueel bedrijfsvoertuigensalon, de Passion4vans Virtual Xperience, een concept dat de Virtual TRANSPORTMEDIA Xperience voor het eerst verkende. Dit keer treffen invoerders van bedrijfsvoertuigen, ombouwers, dienstverleners in de sector en andere aanbieders en hun klanten elkaar op een interactieve manier, zonder daarvoor de veilige omgeving van hun huiskamer of bureau te verlaten. Met een productvideo’s, presentaties, downloadbare productfiches en op 28 januari een speciale ‘business’-dag met een live chatsessie benadert de Passion4Vans Xperience de ervaring van een fysiek salon… zij het zonder de recepties natuurlijk.

Midden december 2020 hadden volgende partners hun deelname aan Passion4Vans al bevestigd:

  • Abeco
  • BruSystems
  • Cargo Lifting
  • Fiat Professional
  • Ford
  • Maxus
  • Mercedes-Benz Vans
  • MTS
  • Renault
  • Renault Trucks
  • Volkswagen

 

Timing Passion4Vans

23-24 januari: Uitzending TRANSPORT & VAN.TV op Kanaal Z (NL) en Canal Z (FR)

25-29 januari: Virtueel Salon Passion4Vans Xperience

28 januari: ‘Business’-dag Passion4Vans Xperience

30-31 januari: heruitzending TRANSPORT & VAN.TV op Kanaal Z en Canal Z

2 februari: speciale newsletter gewijd aan Passion4Vans

 

Salonorganisator Febiac aan het woord

Het Bedrijfsvoertuigensalon van Brussel speelt een niet onbelangrijke rol in de economische context van ons land. We vroegen Ingrid Lockley, voorzitster van de sectie lichte bedrijfsvoertuigen bij invoerdersvereniging en salonorganisator Febiac, naar het belang van het Bedrijfsvoertuigensalon en hoe initiatieven als Passion4Vans het ontbreken van een ‘fysiek’ luik kunnen helpen opvangen.

“Het bedrijfsvoertuigensalon van Brussel is van onschatbare waarde voor zowel bezoekers, die op een efficiënte manier kunnen kijken en vergelijken, en ook voor invoerders en verdelers van bedrijfswagens, die de kans krijgen om hun producten en diensten aan een breed publiek te tonen,” benadrukt Lockley. “Dat geldt voor het Autosalon, maar zeker voor het Bedrijfsvoertuigensalon. Door de gespecialiseerde noden van de sector is de vraag naar specifieke uitvoeringen van bestelwagens en naar verschillende ombouw- en inrichtingsmogelijkheden groot. Exotische versies, spectaculaire versies, unieke toepassingen, … Die mogelijkheden op lokaal niveau tonen, is bijna onbegonnen werk. Het Salon is de ideale gelegenheid voor invoerders, verdelers en ombouwers om alles uit de kast te halen op dat vlak en klanten op nationaal en zelfs internationaal niveau optimaal te informeren. En er is ook plaats om dat te doen. Constructeurs die lichte bedrijfsvoertuigen aanbieden, streven er immers naar dat de helft van de getoonde modellen op hun stand effectief een bedrijfsvoertuig is. En dat wordt gesmaakt, kijk maar naar de bezoekersaantallen die de laatste vijftien jaar gestegen zijn van 275.000 in 2003 naar 442.000 in 2019.”

Op naar 2022

Dat gaan we nu een jaar moeten missen, fysiek althans. Ter vervanging van het Salon zijn er echter initiatieven als Passion4Vans die de sector een forum geven om klanten te tonen wat ze te bieden hebben. “Het is belangrijk om te onthouden dat het bedrijfsvoertuigensalon niet afgelast is, wel uitgesteld. Er zal dus een bedrijfsvoertuigensalon plaatsvinden in 2022. Maar het is mooi om te zien hoe de hele sector zich heruitvindt om het gemis van het Salon in 2021 zo goed mogelijk op te vangen. Zowel met eigen initiatieven, als door deel te nemen aan een centraal event als Passion4Vans, waar het merendeel van de grote merken toch aanwezig is. Het is tekenend voor de positie die Transportmedia inneemt in de sector van de lichte bedrijfsvoertuigen en vanuit Febiac juichen we het mooie initiatief ook toe. Passion4Vans zal er mee voor zorgen dat de passie voor het product een centrale rol blijft spelen tot we in 2022 elkaar opnieuw allemaal samen kunnen treffen in de Heizelpaleizen,” besluit Lockley.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo