Saloncondities bedrijfsvoertuigen 2022: van Renault tot Volkswagen

Geen LCV-Salon in Brussels Expo in 2022, maar toch gonst het van de bedrijvigheid bij de dealers. Zij stallen in januari hun nieuwigheden uit en verwelkomen klanten met de traditionele salonkortingen. Een overzicht per merk, vandaag van Renault tot Volkswagen.

Renault

Renault zou in Brussel uitgepakt hebben met zijn nieuwe compacte VAN-gamma in alle mogelijke varianten: de Express VAN, de Kangoo VAN (de International VAN of the Year), de Kangoo Personenwagen en de 100 % elektrische Kangoo Van E-TECH Electric. Met een accu met een bruikbare capaciteit van 45 kWh moet de elektrische Kangoo tot 300 km kunnen rijden. Met een snellader van 80 kW is het mogelijk om in 30 minuten 170 km aan rijbereik te recupereren. Ook de Renault Trafic bestelwagen zou op het salon worden voorgesteld, net als de Master Hyvia op waterstof. Enkele van die voertuigen zullen al in januari bij de dealers staan, de andere zullen via speciale events in de loop van 2022 worden gepresenteerd. Renault geeft salonpremies naargelang het voertuig en een voordelige financiële leasing (2,99%).

Renault Trucks

Renault Trucks heeft nu een elektrische Master ZE met een verbeterde opslagcapaciteit van de batterijen, die stijgt naar 52 kWh. Daardoor verhoogt het rijbereik en kan het voertuig aan een snellader in twee uur tijd voor 80 procent worden opgeladen. Drie uur volstaan om de batterijen volledig op te laden. Daarnaast is er een Renault Trucks Master 4×4 voor het zwaardere werk en is er een interessant full option pack voor de dieselversie.

Nu er geen salon is, nemen de dealers zelf contact op met hun klanten. Renault Trucks heeft leaflets – Blijf in uw salon en vind uw deal(er) – met de uitleg van de actie en ondersteund door de sociale media kanalen en zijn webshop. Saloncondities zijn het full option pack voor de dieselversie. Bij aankoop van een elektrische Renault Trucks Master ZE krijgt de klant een gratis wallbox. De saloncondities lopen bij Renault Trucks tot eind maart 2022.

Stellantis

Peugeot/Citroën/Opel/Fiat Professional

Citroën presenteert de ë-Berlingo Van, een elektrische lichte bedrijfswagen met een autonomie van 275 km, een laadvolume van maximaal 4,4 m³ en een laadvermogen tot 800 kg. Daarmee is het volledig gamma lichte bedrijfsvoertuigen van Citroën beschikbaar met een elektrische aandrijving (ë-Jumpy en ë-Jumper), net als de andere merken van de vroegere PSA-structuur. Bij Peugeot gaat het om de nieuwe e-Partner en e-Boxer die de e-Expert vervoegen in de elektrische LCV-familie, bij Opel respectievelijk de nieuwe Combo-e Cargo en Movano-e en de bestaande Vivaro-e. Bij Fiat Professional draait alles rond de lancering van de elektrische E-Ducato, die er is als gesloten bestelwagen en als chassis-cabine. Daarover lees je meer in de vergelijkende test in dit nummer.

Toyota

Voor Toyota is het grote nieuws de elektrische Proace City, een eigen versie van de compacte bestelwagen van de Stellantis-groep. Die heeft een lithium-ion batterij met een capaciteit van 50 kWh uitgerust met een 3-fasen lader van 11 kW. Snelladen kan tot 100 kW. Toyota levert de ProAce City als 4,4 meter lange L1-versie en als 4,75 meter lange L2. Die laatste heeft een laadvolume van 3,9 kubieke meter. Het laadvermogen van de L1-variant bedraagt 800 kilo, de L2 blijft door zijn hogere gewicht steken op 750 kilo. Toyota geeft salonkortingen tijdens de maand januari.

Volkswagen

Volkswagen mikt ook voor de lichte bedrijfsvoertuigen op elektromobiliteit. Nu heeft VW al de e-Crafter en nog voor de zomervakantie wordt ook de VW ID. Buzz Cargo gelanceerd, de volledig elektrische ‘Bulli’. Eind 2022 zal de nieuwe Amarok zijn opwachting maken, terwijl de nieuwe T7 nog wat later wordt verwacht. Intussen blijft de T6.1 als Transporter de middelgrote bestelwagen van VW voor commercieel gebruik, en de nieuwe Multivan voor personenvervoer, gebouwd op het MQB-personenwagenplatform.

Bij Volkswagen Commercial Vehicles kan je ook terecht voor de Crafter, de Transporter en de nieuwe Caddy Cargo. Bij de vijfde generatie van die VW Caddy nam de breedte van de kofferopening toe met 51 millimeter tot 1.234 millimeter waardoor een europallet voortaan ook dwars in het laadruim kan worden vervoerd. Het maximale laadvolume van de Caddy met korte wielbasis bedraagt 3,3 m³. De Caddy Maxi biedt 4,0 m³ bergruimte en heeft een maximale laadlengte van 2.150 millimeter.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo