Volkswagen Caddy Maxi nu ook op (bio-)CNG

De 35 centimeter langere Volkswagen Caddy Maxi kan nu ook rekenen op de 1,5 liter-TGI motor op CNG, al is het in België momenteel niet het ideale moment om deze motorisatie te kiezen…

Net als bij de meeste compacte modellen van Volkswagen kan je de Caddy en nu dus ook de langere Caddy Maxi bestellen met een CNG-motor, een omgebouwde benzinemotor die op aardgas kan rijden. Gezien de huidige prijzen aan de pomp voor CNG is het in België economisch gezien niet de beste beslissing, maar op bio-CNG kan er wel een ecologisch voordeel mee behaald worden.

De Caddy Maxi TGI heeft een piekvermogen van 131 pk en stoot volgens de WLTP-cyclus 118 gram CO2 uit per kilometer. In de vijf stalen tanks past er 21,1 kg CNG, waarmee er met een gemiddeld verbruik van 4,3 kg/100 km een rijbereik van een kleine 500 km gehaald wordt, plus nog eens 120 km uit de 8,25 liter grote benzinetank die als reserve dient.

Caddy Dark Label

Naast de Caddy Maxi TGI lanceert Volkswagen Commercial Vehicles ook de Caddy Dark Label, een duistere uitvoering op basis van de Caddy Life met zwarte dakrails, deels zwart gelakte 17 inch velgen, zwarte spiegelkappen en zwarte rails voor de schuifdeuren. De carrosserie zelf kan dan weer in vier kleuren worden gekozen: Deep Black Pearl, Indium Grey Metallic, Starlight Blue Metallic en Pure Grey. De Caddy Dark Label kan met elke motorisatie worden besteld, dus ook de TGI.

lees ook

Aankomende Events

Sorry, no posts matched your criteria.

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo