BeCommerce en SafeShops.be kondigen fusie aan

De sectorverenigingen van de Belgische e-commerce gaan hun krachten bundelen. “De samensmelting werd ingegeven door het toegenomen belang van de e-commerce in België en de noodzaak om richting beleidsmakers en stakeholders met één stem te spreken”, weet Greet Dekocker, managing director bij Safeshops. 

BeCommerce en Safeshops hebben hun lessen getrokken uit de groei van de Belgische e-commerce van de laatste jaren. Mede door toedoen van de Covid-crisis groeide het strategische belang van de sector aanzienlijk. De leden van de beide verenigingen gaven aan dat er behoefte was om verenigde standpunten te kunnen innemen in de economische en politieke vraagstukken rond deze materie. “Door hun krachten te verenigen, kan er nog beter beantwoord worden aan de behoeften van alle online handelaren, zowel grote als kleine”, klinkt het in een persmededeling.

Greet Dekocker, Managing Partner SafeShops.be, zal de dagelijkse leiding van de nieuwe vereniging op zich nemen. “Er is een grote complementariteit tussen de teams van beide verenigingen”, zegt Dekocker in een reactie aan Transportmedia. “BeCommerce heeft veel expertise in de representatie van de sector op beleidsniveau, Safeshops staat sterk in het evenementiële. De operationele samenwerking is een feit sinds begin dit jaar, de nieuwe koepelvereniging opereert ook vanuit de gebouwen van BeCommerce.” Als alles volgens plan verloopt, zal de officiële bekrachtiging door de Raad van Bestuur over enkele maanden rond zijn. De namen BeCommerce en Safeshops blijven nog een jaar bestaan. Intussen worden de leden bevraagd over de eventuele noodzaak van nieuwe branding met al dan niet een nieuwe naam.

De nieuwe associatie zal enerzijds de onlineklant informeren dat digitale handel op een veilige, betrouwbare & duurzame manier kan gebeuren. Anderzijds door webshops een kader aan te reiken om op de ‘juiste’ manier naar de consument of bedrijfsklant te gaan.

 

 

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo