Dashdoc erkend door OVAM

OVAM erkent Dashdoc als wettelijk toegelaten platform om digitale identificatieformulieren voor afvalstoffen (E-IDF) te verwerken. Het E-IDF is vanaf begin 2024 verplicht voor alle vervoerders die in Vlaanderen werken met afvalstoffen.

Vanaf 1 januari 2024 zullen Vlaanderen en Brussel een nieuw type digitaal document opleggen voor alle afvaltransporten die afkomstig zijn uit of bestemd zijn voor het gewest. Het document bevat een digitaal overzicht van het traject dat afvalstoffen afleggen, naast een identificatie van de afvalstoffen. Het moet afgeleverd worden via een door de Openbare Vlaamse Afvalstoffenmaatschappij erkend platform. Dashdoc heeft zojuist deze certificering behaald.

“Via de Dashdoc-app kunnen E-IDF’s eenvoudig door de chauffeur aangevuld worden, zelfs zonder internetconnectie. Wanneer de internetverbinding hersteld wordt, kunnen de E-IDF’s automatisch geüpload worden naar de cloud. De integratie met andere functies van het Dashdoc-transportmanagementsysteem en de toegewijde in-house ondersteuning maken het een bijzonder gebruiksvriendelijke tool”, aldus Sami Dandache, general manager Benelux Dashdoc.

Het E-IDF wordt geïntegreerd in het TMS van Dashdoc. Transporteurs kunnen via Dashdoc ook hun planning en dispatch opvolgen.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo