De Stellantis Group lanceert een verkoopoffensief voor al zijn lichte bedrijfsvoertuigen onder de merknaam Pro One. Dit is een wereldwijd programma dat niet alleen het voertuigaanbod zal omvatten, maar ook ombouw en uniforme digitale diensten. De voertuigen blijven verkocht onder de merknamen Citroën, FIAT, Opel, Peugeot, Ram en Opel.
Met de lancering van deze strategie bevestigt Stellantis zijn ambitie om de nettoverkoop van bedrijfsvoertuigen tussen 2021 en 2030 te verdubbelen, om 40% elektrische bedrijfsvoertuigen te verkopen en om een omzet van 5 miljard euro te realiseren aan de dienstenkant. De eerste stap wordt aanstaande maandag gezet met de aankondiging van een nieuw gamma voertuigen met een elektrische aandrijflijn van de tweede generatie en een nieuwe waterstofoplossing. Voor de Noord-Amerikaanse markt kondigt Stellantis ook de lancering aan van een elektrische Ram 1500 REV pick-up en Ram ProMaster EV bestelwagen (foto) voor 2025. Voor de Europese markt kunnen we ook een herontwerp van de grote bestelwagen verwachten, inclusief een oprolbare achterdeur.
Op- en ombouwers zullen kunnen profiteren van nieuwe digitale tools om de levering van voertuigen met carrosserie aan eindklanten te versnellen.