De volgende Volkswagen Transporter biedt meer laadruimte

We zullen tot het eerste kwartaal van 2025 moeten wachten om de nieuwe Transporter op de weg te zien (om te beginnen in Duitsland), maar Volkswagen Commercial Vehicles teaset al zijn sterke punten: de laadruimte wordt groter dan de huidige en de bestuurderspost krijgt een upgrade.

De nieuwe L1-versie van de Transporter is 5050 mm lang, 146 mm langer dan de vorige versie. De wielbasis is met 97 mm verlengd tot 3.100 mm voor de L1-versie en 3.500 mm voor de L2-versie. Dezelfde vitaminekuur is toegepast op de totale breedte (2032 mm, 128 mm meer dan bij de T6.1). Dit komt gedeeltelijk ten goede aan de laadruimte, die 61 mm breder is, terwijl de breedte tussen de wielkasten met 148 mm is toegenomen. De winst in termen van nuttig volume is dus groter: van 5,8 naar 9,0 kubieke meter, waar de huidige Transporter T6.1 beperkt is tot 6,7 m3 in L2-versie, maar vooral het laden van Europallets zal gemakkelijker zijn, aangezien er in de huidige Transporter slechts enkele centimeters manoeuvreerruimte was. Het maximale laadvermogen zal 1,33 ton bedragen en de nieuwe Transporter zal tot 2,8 ton kunnen trekken.

De cabine krijgt een nieuw digitaal dashboard met een configureerbaar 12-inch scherm, een 13-inch touchscreen voor het standaard infotainment- en navigatiesysteem en een nieuw multifunctioneel stuurwiel met gemakkelijk te bedienen knoppen, “zelfs met handschoenen aan”, zoals Volkswagen het noemt. Het grote nieuws is dat de nieuwe Transporter een elektronische parkeerrem en een Auto-Hold functie krijgt. Het aantal zitplaatsen kan worden uitgebreid tot zes, maar de Transporter zal de enige bestelwagen in zijn klasse zijn met een dubbele cabine met zes zitplaatsen in combinatie met een kipper.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo