Bij zijn introductie in 2018 verloor de Mercedes Sprinter de koppositie maar in 2019 werd hij opnieuw marktleider in het segment van de grote bestelwagens. Er werden in België 5.211 exemplaren verkocht, een groei van 6,4%. De MB Sprinter heeft in ons land nu een marktaandeel van 15,8%.
In een licht groeiende Belgische markt voor bestelwagens (+2,2%) sloot Mercedes-Benz Vans 2019 af met net geen 11.000 verkochte eenheden, een groei van ongeveer 9% en een forse stijging in marktaandeel.
In het mid-size segment realiseerden de Vito en de nieuwe V-klasse meer dan 4.500 verkochte eenheden. Bij de V-Klasse koos een groot aantal klanten voor de nieuwe V300 d motor met 239 pk.
In 2019 werd de eVito gecommercialiseerd, de eerste volledig elektrische bestelwagen in het midsize segment. Dit jaar komt de eSprinter op de markt en een jaar later volgt de elektrische eCitan, samen met de komst van een volledig nieuwe Citan.
EQV op Brussels autosalon
Op het autosalon in Brussel toont Mercedes-Benz Vans in paleis 5 de onlangs geïntroduceerde EQV, de eerste volledig elektrische people carrier die een rijbereik heeft van 400 kilometer. Mercedes mikt met de EQV op taxibedrijven en shuttlediensten en natuurlijk ook op particulieren. De EQV kan worden omgebouwd tot een 7- of zelfs 8-zitter dankzij de flexibele plaatsing van individuele stoelen of banken.
Om de omschakeling naar elektromobiliteit te bespoedigen, werkt Mercedes-Benz in de Benelux samen met energiebedrijf ENGIE. Samen bieden ze met EVBox laadoplossingen op maat aan voor particulieren en bedrijven.
ACEA heeft statistieken gepubliceerd voor het eerste kwartaal van 2024 voor de Europese bedrijfsvoertuigenmarkt. Lichte bedrijfsvoertuigen staan er goed voor, maar de cijfers voor elektrische bestelwagens zijn gedaald. In het eerste kwartaal van 2024 steeg de verkoop van nieuwe lichte bedrijfsvoertuigen in de Europese Unie met 12,6%. Er werden bijna 400.000 eenheden verkocht, dankzij de […]
Webfleet, de oplossing voor wagenparkbeheer van Bridgestone, lanceert een nieuwe tool om wagenparken te helpen bij het plannen van hun overgang naar elektrische voertuigen. De Webfleet Transition EV oplossing maakt deel uit van het onlangs gelanceerde EV Service Platform. Volgens Webfleet “stelt deze oplossing klanten in staat om echte gegevens van hun wagenpark te gebruiken […]
De VW Crafter en MAN TGE presenteren zich in een nieuw jasje. Deze bijna-tweelingbroers zetten in op meer veiligheid en comfort, infotainment en digitale technologie. Zonder ook maar iets van hun onderscheidende karakter te verliezen. Volkswagen Bedrijfswagens heeft een complete update van de Crafter aangekondigd. De nieuwe versie van dit succesvolle model biedt infotainment-, bestuurdersassistentie- […]
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.