Scania vecht terug tegen DAF XG+

Vorige week verraste DAF vriend en vijand met de lancering van zijn nieuwe verlengde cabine. Nu reageert de concurrentie met Scania’s aankondiging van een nieuwe 27 centimeter langere cabine.

De nieuwe CR23 en CS23 cabines worden in kleine serie geproduceerd door Scania’s dochteronderneming Laxå Special Vehicles. De extra ruimte wordt gecreëerd door bestaande cabinecomponenten toe te voegen, wat mogelijk is dankzij Scania’s modulaire systeem. De totale binnenlengte van de CR23 en CS23 bedraagt 2270 mm (gemeten van de pedalen tot de achterwand). Hierdoor kan Scania een uitschuifbare bed van 100 cm breed aanbieden en een aantal van de mogelijkheden van de Scania CrewCab integreren.

“Het meest voor de hand liggende voordeel is natuurlijk voor chauffeurs die lange afstanden afleggen. Zij zijn vaak op zoek naar comfortabele premium oplossingen”, zegt Stefan Dorski, Senior Vice President, Head of Scania Trucks. “Zij kunnen de extra ruimte gebruiken om in het algemeen meer ruimte te creëren of om een breder bed te kiezen – of allebei. Andere gebruikers zijn waarschijnlijk te vinden in toepassingen zoals rijscholen, defensietrucks en bergingstrucks. Deze laatste zullen passagiers uit gestrande voertuigen kunnen vervoeren.”

Wat het daadwerkelijk op de markt brengen van deze nieuwe cabines betreft, hangt alles af van het land: sommige landen zullen ze op individuele basis laten goedkeuren, maar de volledige goedkeuring (WVTA) zal pas in het vierde kwartaal van 2021 worden verleend. Voor België wordt er echter gewacht op de WVTA.

Lees alles over Scania Belgium NV

Scania Belgium NV

video

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo